lördag 9 november 2019

Vinter - för nu har vi fått snö.

Det är alltså ingen liten futtig snö mängd vi fått, utan kanske 4-5 cm. Så då kan man nog kalla det vinter. Vintern kan vara härlig om det inte blåser och stormar för då blir det så kallt. Ett vitt snö täcke gör ju också att det blir en aning ljusare ute. Det gillar jag! Jag som inte gillar det här mörkret.
Har funderat nu ett tag om jag skulle avsluta mitt bloggande. Det blir liksom längre och längre mellan mina inlägg. Jag hinner inte riktigt med det här skrivandet mera. Men vi får se, jag skall fundera vidare.
Sen förra inlägget har jag både stickat och virkat en del. Jag gillar det här med att vara på kursen för det ger både inspiration och nya ide`er. Har också gjort några beställningar till familje medlemmar.
Här kommer några alster igen:

 Har virkat dessa grytlappar.

 Sen fick jag en beställning på natt sockor till yngsta dottern. Hon har köpt garnet själv och jag komponerade mönstret. Blev rätt häftiga!

 Ena barnbarnet hade brist på sockor inför vintern och valde dessa glada färger till sina sockor.

Sen har jag stickat två par sockor i Martha mönstret. Det var roligt att sticka dessa.

 Äldsta barnbarnet kom med en beställning på dessa snäckskals mönstrade sockor.

Till en artonårig kille stickade jag dessa sockor. Nu behöver inte han frysa i vinter .

 Det här mönstret hade lärarinnan på kursen med, och jag tyckte genast om det. Så dessa sockor är gjorda som en test av mönstret. Blir säkert flera ännu för det var så roligt att sticka.

Dessa två sockor hittade jag mönstret till på Pinterest. Det var också ett sånt mönster som jag njöt av att sticka.
 Kattsockor beställde yngsta dottern jag skulle göra till henne, så hon kunde ge till en god vän.

 Sen har jag stickat dessa knä strumpor i olika struktur mönster som jag själv fritt plockat ner från Pinterest. Blir säkert att ge bort dem nån gång.

Det är så mycket annat som tar av min tid just nu och sen har hälsa strulat till det ibland. Men när hälsan blir som jobbigast är jag glad jag har stickningen att koppla av med. Den gör mina värkande nätter mera uthålliga. Jag får annat att lägga tankarna på en smärtan.

Ni skall ha det gott alla där ute! Jag skall njuta av Lördagskvällen med bl.a Så mycket bättre.

Ha en fin vinter också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar