lördag 7 december 2019

December - mörkrets månad.

När jag skrev mitt förra inlägg hade vi fått snö och allt kändes ljust och mysigt. Nu har vi sen dess haft mestadels slask och plask. Lite solsken hade vi faktist några dagar i denna veckan och det kändes så härligt. Men nu är det disigt och mörkt.
Idag har jag varit så trött och hängig. Skyller på vädret för något skall man ju skylla på. Här har det
gjorts morots och spenat lådor idag. Vi gjorde kombilådor eftersom vi inte är så många som skall ha.
Halva lådan morot och halva lådan spenat. Det blev sammanlagt tretton lådor. Så nu har vi nog ett år framåt skall jag tro.
Just nu går det trögt på stickfronten. Har ett finger som krånglar i leden. Borde kanske åka till HVC och visa upp det, men jag tror ju alltid att sådana här småsaker skall gå över av sig självt.
Kursen är avslutad för den här terminen och det känns bra nu när fingret krånglar. Tycker höst terminen gick så fort i år.
Har dock hunnit sticka en hel del sen förra inlägget, men så är det ju över en månad sen dess.. Här kommer några alster:






 Som ni ser har det igen blivit sex sock par i samma mönster. Bäst att sticka medan mönstret sitter:-))
Det här paret längst ner har jag gjort till min äldsta dotter. Å paret ovanför det skall jag ha själv.

 Sen har jag stickat dessa sockor i regnbågsfärger till mellersta barnbarnet.
Dem fick han när vi var ner en sväng i början av november.

 Under resan ner och hem igen, stickade jag på dessa sommar sockor till mig själv. Garnet är Novita Jazz så det är ett garn i acryl och inget värmande för vintern.
Fick sedan en beställning med mig hem, att sticka vantar till yngsta barnbarnet.

 Så här blev de!
Sen har jag stickat dessa grå sockor till mig själv. Mönstret är från Suuri Käsityö.
Lärarinnan på kursen har översatt mönstret till mig eftersom min finska är rätt skral.

Detta var allt jag hunnit med förrän fingret började bråka med mig. Kan nog sticka lite ännu när det känns bättre, men ibland gör det jätte ont.Tror det är någon inflammation i första leden eller i senorna.

Jag får se om det blir ett besök på akuten eller inte i nästa vecka.

Ni skall ha det så gott och ta hand om er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar