måndag 1 juli 2019

Två härliga överraskningar.....

på en och samma dag! Kan det bli bättre!

Senaste lördag, alltså 29.6 fick vi hit två busslaster med trädgårds besökare norr över ifrån. De var från Jakobstad med omnejd. De hade bokat den här dagen på förhand. Först kom en buss, och de började gå omkring och se på vår trädgård och när de gått där ett bra tag, stod jag plötsligt öga mot öga med en före detta jobbar kompis. Vi blev båda lika förvånade! Vi hade ju inte setts på 18 år och hon hade inte reagerat på mitt namn, fast hon visste vad jag hette. Så härligt att ses, men vi hann ju dessvärre inte prata så mycket. Senare samma kväll, när vi satt och åt kvällsmaten, kom det en sportbil in körandes på gården. Ur klev det en man som jag inte sett på 50 år. Vi hade varit klasskamrater när vi gick i lågstadiet. Han hade hört om vår trädgård, så han kom också för att se på den. Men vi hann prata rätt mycket om gångna tider och lite om hur livet gått för oss. Han är bosatt i Sverige och var bara 22år när han flyttade dit. Så jätte härliga överraskningar!
För övrigt rusar sommaren iväg. Nu går vi igen mot mörkare tider dess värre. Men man måste se det positivt och njuta så mycket det går. Just nu har vi ju haft det lite kyligare och blåsigare, så man har helst suttit inne och handarbetat. Jag har både stickat och virkat den senaste tiden. Har vädret tillåtit har vi druckit kaffe på altanen. Men att handarbeta ute har det inte alls blivit av med.
Här får ni se vad jag gjort sen senast:



 Har fått en beställning på att sticka barn sockor i olika storlekar. Jag har börjat lite försiktigt med de mindre storlekarna. Som ni ser vänder de två första bilderna fel väg, men eftersom dom envisas med att inte svänga på sig, fast jag försökt svänga på dem, så får ni svänga på era huvuden om ni inte kan se dem så här:-)


 Sen har det då blivit mera grytlappar också.





Något måste man ju roa sig med när vädret är uselt!

Ni skall ha det gott ni som kikar in! Nu måste jag börja göra mat!

1 kommentar:

  1. Oj vilka härliga överraskningar!
    Tänk att ha en trädgård som er <3
    Jag älskar vackra trädgårdar, så länge jag inte måste sköta dem själv ;)
    Ha en fin fortsättning på sommaren <3

    SvaraRadera