tisdag 18 juni 2019

Härliga grönska!

Nu har värmen kommit tillbaka och allt börjar vara grönt i naturen. Har varit en sån härlig dag idag.
Igår var det också en vacker dag och mitt i att jag höll på med att baka fick jag Ålands besök. Det var så roligt att få en gammal utflyttad byssbo på besök. Hon ville se vår trädgård och sen ville hon köpa några av mina hand sydda böcker. Ett riktigt härligt oväntat besök!
Nu blommar det så vackert i trädgården, så jag måste bara få visa upp några av mina favoriter som blommar just nu.

Årets skottkärra blev så här!

 Sen gillar jag ju Trollius. Det här är den ljusgula.

 Jag har ju också en förkärlek till Iris. I år kom min man hem med dessa blåa Iris så det är min nya favorit.


 En av våra Rododendron som blommar här. Några av dem har inte blommat alls i år eller också väldigt lite.
 Denna boll ampel föll jag för när vi var och köpte sommar blommor. Gillar dessa små söta blommor som blir så vackra när det är en hel boll.

 Så här blev min egen blomrabatt i år. Fick inte rum för allt jag skulle ha velat ha:-((


 Senaste Klematis inköpet. Liten men blommar så vackert ändå.


 Har ingen aning vad dessa vita blommor heter, men jag tycker de är så vackra och de har blommat jätte länge.
 Sen har jag då fortsatt att virka grytlappar. Det är så avkopplande och roligt.

 Just nu har det bara blivit runda grytlappar.

 Sen har jag stickat två sockpar som är nästan lika dana. Det är bara botten färgen som skiljer dem åt.


Det här är vad jag sysslat med den senaste tiden på handarbets fronten. Blir inte så mycket tid för handarbete sommartid. Men lite hinner man ju koppla av med.

Nu blir det en runda till grannen och se vad han gjort för nytt på sin tomt! Lite nyfiken är jag allt!

Ha det gott och njut av sommaren!

1 kommentar:

  1. Så fina blommor ni har å dina favoritfärger ser jag i dina planteringar🙂 Nu vänder det mot mörkare tider igen, så njut av trädgården nu 🤗

    SvaraRadera