måndag 3 juni 2019

Vart tog sommarn vägen?

Här har man väntat och här har man längtat efter en skööööön sommar med värme och vackert solskens väder. Satte säkert ribban lite för högt! För nu har det varit regnigt, blåsigt och kyligt och inte alls sommar väder enligt mig. Nå vi får snällt ta det vi får för vi har inget annat val.
Idag är det ändå en väntans dag för mig. Minstingen kommer hem idag och som vanligt så ser jag så framemot det. Skall bli så härligt att få rå om henne några dagar nu. Tiden har ju en tendens att bara rusa iväg, så snart har vi midsommar och det känns inte så roligt. Jag önskar man kunde stoppa tiden ibland.
Den senaste tiden har jag försökt städa mina klädskåp, tvättat fönster och så har jag målat. Vi håller på med att göra ett nytt lusthus och jag har hjälpt till med att måla inomhus tak bräderna. Jag gillar att måla:-) Sen på handarbetsfronten så har jag fortsatt att virka grytlappar. Det är så avkopplande och roligt  när man får kombinera färger . Ibland blir det bättre och ibland blir det sämre resultat. Jag tager ju vad jag haver i restgarns påsen. Den har krympt jätte mycket!

 Men om sanningen skall fram, så har jag köpt nytt garn till grytlapparnas bak stycken. Jag gör ju dem dubbla så man inte skall behöva bränna sig.

 Dessa fyra grytlappar är ju restgarn från sockorna i förra inlägget. Sånt garn som randar sig självt.
Bara att virka och inte behöva tänka så mycket:-)))

 Dessa två lite färggrannare lapparna, är av restgarnet från barnbarnets sockor, som jag gjort tidigare i vinter.

Dessa två fyrkantiga lapparna som blev likadana, är av ett restgarn som säkert skulle räckt till för något annat, men som jag inte tyckte om färgen på. Ett jätte roligt mönster att virka och som jag kanske gör mera av senare.

 Till slut en annan modell där jag då också lekt lite med färgerna. Som ni kanske lagt märke till så har jag mycket restgarn i blått. Vad kan det bero på?

Nu har jag visat upp alla mina senaste alster. Virkningen går vidare och jag har även ett par stickade sockor på gång. Men just nu går jag på halv fart.-) Finns så mycket annat att njuta av denna tiden på året och min hälsa är inte det den borde vara just nu.

Allt gott till er som tittar in!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar