måndag 20 maj 2019

Till slut blev den klar.

Ni som har följt mig en längre tid, kanske minns att sommaren 2017 så virkade jag små rutor i olika färger till en filt. Sen lovade min äldsta dotter att virka ihop alla dessa rutor till en filt åt mig. Det har tagit sin lilla tid för henne, men som småbarns förälder finns det massor med annat att lägga sin tid på. Nu när jag var och besökte henne lördagen den elfte denna månad, så fick jag filten av henne färdigt ihop virkad. Så glad jag blev! Den blev verkligen riktigt vacker! Att jag bara hälsade på hennes familj på på lördagen berodde på att hon råkade ha jobb. Jag var mera med min yngsta dotter denna gång när jag hälsade på i Lovisa.  Vi fick några riktigt härliga dagar tillsammans . Jag följde ju med sonen ner och han var på jobb hos stora syster. Så här blev den omtalade filten:

Den blev 75x186 cm och just nu har jag den bredd på fotändan av sängen. När det blir kallare tider kan den bli skön att ha runt sig då man fryser.

 Det har också blivit mera grytlappar sen senaste inlägget. Samma mönster i olika färger. Nu minskar det i restgarns lagret:-)) Men det räcker också till att ge bort det allra sista. Så riktigt jämt ut går det inte att få det.


Sen har jag stickat två par herrsockor i 7-bröder Aurora garn. Det här garnet hade jag ju efter till Novita tidigare i vinter. De här sockorna är ett beställning jobb. Lyckades rätt bra med randningen, så jag känner mig nog helt nöjd.

Har också färdigställt detta sockpar sen jag kom hem från södern. Det är gjort i Nalle garn och i  samma mönster som de lila sockorna i förra inlägget. Men just nu har jag tagit en liten paus från stickandet. Har liksom ingen aning om vad jag vill börja sticka nu. Säkert kör jag igång igen när jag kommit på vad jag vill sticka. Nu virkar jag grytlappar så länge:-))

Sommar värmen har ju också kommit, så man måste ju också hinna njuta av den, och allt som händer i naturen. Nu grönskar det i skog och mark och härliga vår blommor slår ut. Så vacker tid just nu!

Nu väntar fönster tvätt på mig. Ni skall ha det riktigt gott och njut av allt härligt i naturen.
Tack för att ni kikade in!

1 kommentar:

  1. Filten brev riktigt fin!!! Och fina färger �� och vad många pannlappar du gjort! Bra att använda upp restgarn.
    Va roligt att du varit ner till dina döttrar även om det va på snabbvisit.
    Ha det bra!

    SvaraRadera