tisdag 7 maj 2019

Länge sen senast.

Men jag har haft strul med att få in foton på datorn. Nu har min son fixat problemet och jag hoppas det skall fungera nu. Tiden bara rusar iväg och sen senaste inlägget har vi haft både sommarvärme och snöslask. Jag har i alla fall börjat må en aning bättre och behöver inte ta lika mycket värk medicin som förut. Så det känns skönt. I dag har vi fått regn och jag vet att det behövs för marken är så torr. Får vi sen värmen bakpå det här så kommer det att grönska i en hast. Jag har städat ur mitt lager med sockor och buntat ihop cirka fyrtio par sockor som jag skall skicka iväg i nästa månad till Kroatsien och Lettland. Känns så skönt när allt ser tomt och städat ut. Nu får jag börja på ny kula och samla på hög igen:-)
Här lita sockor som jag gjort den senaste tiden:


 De här två övre paren blev buntade när jag städade ur sock skåpet. Så de hamnar iväg till behövande.

Sen har jag stickat dessa blå "hasa" sockor till äldsta dottern. Hon gillar denna modell.

 Till sonen har jag gjort dessa sockor i Nalle garn. Ibland vill han ha lite tunnare sockor. Å färgen är ju hans favorit så klart:-)

 De här lila sockorna i spets mönster har jag gett bort till en vän. Hon gillar också lila.
Sen har jag börjat virka igen för att få bort lite rest garner. Tanten som jag tidigare gav mina rest garner till, klarar inte av att sticka längre. Känns sorgligt och vemodigt men sånt är livet. Vi blir alla äldre med åren. Idag hade jag dock turen, att få en ny ung tjej, som tycker om att virka som kunde tänka sig att ta mitt restgarn. Så bra, så bra! Ett problem mindre sen:-)

 Har gjort några grytlappar och sen några grytunderlägg. Underläggen skall jag ge till äldsta dottern.


Ibland är det roligt att byta om och virka lite också. Har mera grytlappar och underlägg på gång.
Dem får ni säkert se nästa gång. Nu skiner solen ute så kanske bäst att gå ut en sväng.

Ha det så bra och njut av livet!

1 kommentar:

  1. Många fötter hålls varma av sockorna du sänder bort, fint o omtänksamt gjort. Bra att värken ger med sej så du får ha bättre dagar åxå. Det e bra att ha en hobby när kroppen krånglar,det e ja glad för nu när jag inte ens klarar av vardagssysslorna. Jag har både virkning å stickningen pågång så ja väljer efter humör 😃 sköt om dej

    SvaraRadera