tisdag 16 april 2019

Terapi arbete.

Just nu håller jag på att gå sönder. Så känns det i alla fall. Det är vår med massor med omslag i vädret och det är det värsta min kropp vet. Jag värker och värker och pillerburken har blivit både min bästa vän men också min värsta fiende. Natten blir till dag och dagen till natt. Ja ni som har fibromyalgi som mig, vet vad jag pratar om. Nå jag borde inte klaga, för självklart vet jag att det finns de som har det värre en jag. Men för att glömma all värk, så försöker jag jobba mig igenom dagarna men också nätterna. Jag får helt enkelt sova när det går. Ibland sitter jag uppe på nätterna och stickar och då sover jag på dagen om det går. Men ibland går inte ens det. Nu har jag försökt sysselsätta mig så mycket det bara går för att ha annat att tänka på.
Har tagit mig an att baka, pyssla, städa och så klart sticka. På nätterna fyller jag också ibland i korsord när stickningen känns trög. Kan ju inte baka mitt i natten när min man försöker sova. Lite hänsyn måste man allt visa:-) Den senaste veckan har jag suttit i pyssel rummet och gjort dessa som terapi:



 I morse fixade jag till den här för att få lite bättre tankar:-)

 Kursen är slut, men innan den tog slut, hann jag sticka dessa gröna sockor. Mönstret fick jag kopierat av min gode vän A-L. Inte ofta jag använder mig av grönt, men här tyckte jag kombinationen blev lyckad.

 Hemma som natt jobb, har jag stickat dessa enkla sockor.

 Dessa sockor har jag också stickat på medan kursen höll på. Färdigställt dem hemma sen.

Detta garn har gett mig mycket huvudvärk. Jag vet inte hur mycket garn jag försökte kombinera det med, men efter alla misslyckanden blev det bara rätt och slätt så här.

Sista paret ut! Dessa feste jag ändarna på i natt när jag inte fick sova. Sen löste jag korsord och gjorde varm choklad till mig. Idag hoppas jag kunna sova någon timme i stället. Men jag har lärt mig, det går aldrig att planera en dag i förväg. Du får utgå från här och nu.

Njut av solskenet och ha en härlig vår! Jag överlever nog och det blir säkert bättre så småning om:-))

1 kommentar:

  1. Ojoj, hoppas värken ger med sej! Inte roligt när man är bästa kompis med pillerburken, men jag brukar också tänka att det finns de som har det värre! Stor krya på dej kram <3
    Mycket vackert hantverk av alla de slag du gjort!
    Allt gott till er <3

    SvaraRadera