lördag 30 mars 2019

Vårkänslor.

Inatt ställer vi klockan till sommartid. Då vrider vi fram klockan en timme och får då ljusare kvällar.
Det här är något som jag gillar. Jag tycker om sommartiden just så här under våren när kvällarna blir ljusare och det känns som om man hinner göra mera. Jag vet att alla inte tycker som jag. De tycker det är jobbigt att vänja kroppen vid den nya tiden och de känner sig oftast trött. Jag är nog trött redan innan vi ställt om klockan, så jag kopplar inte samman det på något vis.Sen går det bäst om man inte hela tiden tänker på det utan följer klockan som visar den nya tiden. Jag älskar ljuset, så är det bara!
När vi var och vecko handlade i går kom det några fröpåsar med  hem också. Det känns som vår i luften och svanorna och tranorna har anlänt. Den här tiden är nog helt ljuvlig, när vi har allt det härliga framför oss. Sen när sommaren kommer går allt så fort och vips så är det över. Nu har vi något härligt att se framemot:-)

Har också haft minstingen på besök här i nästan två veckor. Det har varit helt underbara dagar med både shopping, gäster , arbete och prat och ibland har vi bara varit. Vi tog också med henne på väv och handarbets kursen. Jag har lärt henne sticka sockor och medan hon var här fick hon sitt första sockpar klart. Då ville jag smida medan järnet var varmt:-) Jag fick henne att börja med ett nytt sockpar. För att göra det lite mera ut manande hade jag henne att börja med att sticka ett par med struktur mönster. Man måste hela tiden gå framåt och lära sig nya saker lite i taget. Hon klarade uppgiften bra så jag får vara helt nöjd.Hon åkte sen hem senaste måndag och hela huset blev så tom och tyst igen. Men sånt är livet!

Själv har jag stickat dessa två par sockor som jag hittade i Novitas mönster tidning. Jag har sett på dem ett tag, men till slut beslöt jag att göra dem. Var så roligt att sticka dessa, så det blev ett par till av bara farten.


 De här blåa sockorna är ju i samma mönster som de röda i förra inlägget. Det var också ett mönster som jag gillade att sticka.

Sen stickade jag dessa sockor medan dottern var hemma. De är ju också i struktur mönster. Men hon valde att annat mönster på sina.


Det här sista paret är nyss färdigställt. Fäste ändarna på det i morse. Ibland håller jag ju på med flera sockor samtidigt och då kan det dröja innan en del par blir helt klara.

Nu är strax Mars månad till ända och vi får blicka framåt mot April månad. Nu blir det mycket att stå i med. Så vi får se när jag hinner göra nästa inlägg. Men ni skall alla ha det gott och njuta av våren och allt härligt den har att erbjuda. Nu skall jag sätta punkt för denna gång och börja sticka.

2 kommentarer:

  1. Många fina sockor igen�� ja har hem garn till de översta sockorna men har inte börjat än. Ska sticka en liten tröja me traktorer på nu först. Skönt att det blir vår å längre ljusa dagar, så får vi sticka utomhus å �� vi ses på måndag.

    SvaraRadera
  2. Många fina sockor :)
    Ja det är en helt underbar tid just nu <3
    Men jag ogillar att ändra klockan hit och dit, det går så otroligt fort redan så hade vi låtit klockan vara hade det ändå varit ljusa kvällar om en par veckor. Dessutom hade jag turen att ha morgon skiftet kl 7 igår så natten kändes kort!
    De ljusa timmarna är samma i dygnet oberoende hur vi ställer klockan :)
    Ha en riktigt fin vecka <3

    SvaraRadera