lördag 9 mars 2019

Ibland faller man för frestelser.

Det gjorde jag igår, då jag var och vecko handlade. Det gick liksom bara inte att motstå dessa kakburkar med prickar på. Färgerna är ju inte alls mina, men mina tankar for direkt iväg till min äldsta dotter när jag såg prickarna. Hon älskar allt med prickar på! Å då jag älskar att baka småkakor, så kan det ju bli så, att hon får två välfyllda kakburkar av mig nån gång:-) Det är ju roligare att ge än att få!


 Sen blev jag överraskad av min man igår. Han kom hem med denna vackra blombukett till mig. Den håller sig i många år, för den är inte av äkta blommor, men så vacker. Min man klarar inte av äkta blommor därav dessa.

 Sen har jag för ovanlighetens skull ,stickat i rätt färggranna garner nu ett tag. Eller vad tycker ni?

 Spets stickat och struktur stickat är det jag hållit på med nu ett tag.
Alla dessa sockor är stickade i Novitas Nalle garn. Det är nog mitt absoluta favorit garn.



 De här röda sockorna har jag stickat efter ett mönster jag fick av min kurs kompis. Jag gillar det här mönstret, så det lär säkert bli fler sockor i det.


Sen upptäckte jag ett litet hål på ett par av mina natt sockor. Då rusade jag iväg till Handarbets affären och köpte garn som innehöll alovera och jojoban. Så av det blev det dessa nya natt sockor.
Hittade ett roligt struktur mönster på Pinterest som jag gjorde på skaften. Så sköna att ha på!

Det var en liten upp datering ifrån mig. Jag väntar och längtar till nästa vecka, för då kommer minstingen på besök:-) Har massor av planer på vad vi skall göra. Sen får vi se hur det blir. Ibland går ju planer i stöpet också :-))))

Nu kallar grytorna! Lunch på gång här!

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar