onsdag 20 februari 2019

Sportlovs gäster.

På fredags kvällen dök våra sportlovs gäster upp. Något som jag sett så mycket framemot. Men jag mådde inte alls bra, utan hade fått problem med cirkulationen i hjärnan igen. Så länge sen sist jag känt av det, men precis nu när jag skulle få gäster. Nå som tur var, så hälsade de på lördagen på äldsta dotterns ena kusin och hennes familj. Jag sov större delen av dagen. Jag klarade i alla fall av att göra frukost och lunch till dem. Men min man fick ta hand om disken och annat pass upp. Söndagen började lika eländig men även då gjorde jag frukost, lunch och middag till gästerna. Sov mellan måltiderna. Mot kvällen började jag äntligen må bättre. Fick sen sova en skön nattsömn på natten så på måndagen var jag på banan igen. Vilken tur att jag förberett större delen av maten på förhand, så jag behövde inte göra så mycket per dag. På måndagen kunde jag äntligen umgås med gästerna och njuta av barnbarnen. Vi pysslade och gjorde lådor - askar av gamla böcker. Tyvärr fick jag inget foto av dem. Sen åkte gästerna hem på tisdag efter middag. För min del blev det inte alls som jag hade tänkt mig, men ibland blir det bara som det blir. Så tacksam över att min man och min måg skötte all disk. Som vanligt när huset varit fullt av liv och gästerna åker blir det så oerhört tomt efteråt. Visste inte riktigt vad jag skulle ta mig till igår. Men jag "snåssade" på och så satt jag och stickade.
På stickfronten har det blivit några sock par igen. här kommer några foton:

 Har stickat dessa tre sockpar i Nalle garden. Ett garn som jag köpte förra sommaren på loppis i Lovisa. Nu har jag förbrukat det till dessa sockor.

 Sen har jag stickat ett sockpar igen som den rätta färgen inte kommer fram på. De är också gjorda i Nalle garn och i senapsgul färg. Mönstret kommer inte heller till sin rätt på fotot. Det är ett spets mönster. Men det drar liksom ihop sig.


Till sist ett par spets stickade sockor, också de i Nalle garn. Dem stickade jag på när jag var på kusen i förra veckan. Har igen kommit in i en period när det blir spets mönster. Ombyte förnöjer ju:-)

Det här var lite i från mig denna gång! Nu skall jag ringa minstingen för det har jag lovat henne.

Nu går vi mot ljusare tider, så nu blir dagarna bara längre och längre med fart. Idag har vi haft snöstorm ute, och det är ju typiskt för den här års tiden. Sköt om er och ha det gott!

2 kommentarer:

  1. Oj vad synd att du blev sjuk!! Attans vad det irriterar att inse att sjukdom bara kommer som den vill!! Att vissa dagar värker man som en galning och det blir inte riktigt som man tänkt sej! Å andra sidan är man dubbelt tacksam för de fina dagarna då <3
    Och du hann ju njuta lite de sista dagarna av gästerna!
    Minstingen har också varit hem och for tillbaka idag och som vanligt gick veckan alldeles för fort =(
    Och det blir så tomt efteråt!
    När det var snöstorm och jag kom till jobbet klagade jag för en kollega att dagen innan hade jag vårkänslor och nu snöstorm och hon svarade lugnt... det är just det som är våren =D
    Så sant! Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  2. Härligt med sportlovsgäster, synd bara att du inte kände dej kry just då, men glad att du piggna till under tiden de var hos er.
    Här har jag just nu en sportlovskille, men han säger att han har semester ;) Vilar upp, kanske från stojet hemmavid med småbröderna, inte lätt att va äldst, jag vet ;) Ha det gott!

    SvaraRadera