söndag 28 juli 2019

Skärgårdsloppis

Det besökte jag i går i värmen. Jag gjorde inga större fynd. Var bara några småsaker som kom med hem. Det var så varmt, att man inte riktigt orkade kolla in allt å det var kanske bra det också:-)
Träffade lite folk att prata med och det är alltid kul. Dessutom kom jag inte hem med ett ända garn nystan fast det fanns massor med garn på loppis.
Nu har det varit så varmt, att jag suttit ute och stickat på kvällarna. Senaste tisdag hade jag besök av en likasinnad och då satt vi ute och stickade och virkade till halv tio. Så svalkande och skönt!
Jag stickar vidare på min beställning av barn och ungdoms sockor.

 De här sockorna skall vara till ett tvillingpar.

Sen ett par för en tre åring.

 Ett par till en fyra åring.

 Ett par för en sex åring.
Ett par för en sju åring.

 Till sist ett par för en åtta åring.

 Sen har jag också gjort fyra grytlappar. Vi får se hur länge jag håller på med det. Ibland brukar det bara ta slut till sist. Restgarns lagret har också minskat rätt kraftigt.

Om värmen håller i sig blir det nog att ta det lite lugnare fram över. Men enligt väderleks gubbarna skall det bli svalare väder nu redan i nästa vecka. Känns skönt det också!

Nu blir det en sval dusch och sen lite TV tittande! Ha det gott!

2 kommentarer:

  1. Oj så mycket du hunnit med! Riktigt fina sockar och pannlappar.
    Ja nu blir det svalare kanske man orkar mera nu��
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Jag var också på väg till loppisen men bestämde mej sen för att inte åka, det var så varmt så jag tänkte bäst att bara njuta på villa Sjöstrand =)
    Vädret är omväxlande kan man bara konstatera =)
    Ha en fin vecka <3

    SvaraRadera