onsdag 9 januari 2019

Vant frossa.

Det är vad jag inlett det nya året med. Jag försöker fylla mitt lager med lite vantar, som jag stickar av garn som lämnat när jag stickat herr sockor under hösten. Sätter till lite av andra rest garner för att få lite färg på dem.

Det här vant paret har jag stickat i rosa garn som jag fått av en vän. Det är sju bröder garn och vantarna har jag gett till en annan vän. Vantarna nedan är också stickade i sju bröder garn. Dem gav jag till damen jag fick garnet av:-)

 De här bruna vantarna är även stickade i sju bröder garn. De är gjorda av restgarner från herr sockor.

 Sen kommer två rutiga vantpar. Även de stickade i sju bröder garn. De är då också stickade i rest garner av herr sockor plus lite annat. Mönstret hittade jag på Pinterest.


 Två vantpar med hjärt mönster också stickade i sju bröder garn och gjorda av rest garner. Även detta mönster hittade jag på Pinterest.
Till slut vill jag visa garnet jag skickade efter till Novita. En del av det har min son köpt. Men det blir ju jag som stickar av det nån gång i framtiden. Allt detta garn har jag faktist en plan med. Men inget säger ju att jag inte  kan ändra mig för det:-)) Inte heller har jag en aning om när jag kommer att börja sticka av det. Som det ser ut just nu fortsätter min vant frossa ett tag till.

Nu får jag snart besök av en som skall få en påse sockor av mig, som skall ges bort.

Allt gott till er som kikar in!


3 kommentarer:

  1. Ja här var det verkligen vantfrossa ;-) Gillade de grå med hjärtan! Så vackra nya garner, spännande få se vad de blir till...Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Oj, Mamma Mia, vad vantar... du har ett rejält lager =)
    Just nu ligger mina handarbeten instoppad i ett skåp. Men jag är nyfiken på det nya Moomin garnet som Novita kommit ut med, inväntar bara mönstren som borde komma på svenska längre fram =)
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Jag har sett en mönster tidning med en hel del mumin sockor och vantar. De var alla stickade i det nya mumin garnet.Det var lärarinnan på kursen som hade med och visade den. Nog vackra, men inget för mig som inte är någon mumin älskare.

    SvaraRadera