lördag 29 december 2018

Idag gjorde jag en ansträngning.....

....och med sonens hjälp gjorde jag en gammal korstyngs duk färdig. Hittade den färdig sytt när jag städade ur några skåp nu i höst. Det var bara fållen runt som saknades. Då tänker ni kanske, vad var det som var så svårt med det då, att färdigställa. Jo jag har alltid haft problem med att få saker och ting raka, därför tog jag till sonens hjälp idag. Sen visade det sig att motivet inte ens var mitt på duken och inte helt propotsionell var den inte heller. Min son är väldigt noggrann, därför får han alltid dessa special uppdrag av mig "stackarn". Nå han måttade och mette från alla hörn och kanter tills vi var nöjda båda två, 100% blev den dock inte. Här ser ni resultatet:

 Som tack, för att sonen hjälpte mig, fick han behålla duken. Jag behövde den ju inte eftersom den legat i flera tio tals år i ett skåp.

 Har sen färdigställt dessa sockor. Hann göra den först innan jag åkte ner till döttrarna, men sen gick det segt innan jag tog tag i den andra. De är gjorda i Nalle garn.

Har sen gjort ett par gråa snäckskals mönstrade sockor, också de i Nalle garn. De här två paren har jag gett till en vän.

 När vi var ner till döttrarna, köpte min äldsta dotter garn ,till dessa sylta sockor, som hon bad mig sticka. De är stickade i Novita Thäti garn. Ett garn med lite glitter och glamour i. Jag blev genast förälskad i det här garnet och även den här färgen så bl.a detta garn beställde jag från Novita.

 I morse färdigställde jag dessa vantar i 7-bröder garn och med struktur mönster. Samma mönster alltså som jag stickat i tidigare. Så roligt att sticka detta mönster:-))

I går när vi var och vecko handlade köpte jag detta godis till mig:-))) Ja , jag vet att jag borde lägga handbromsen på nu och sluta köpa garn. Min yngsta dotter tycker att det borde räcka nu. Tänk så klok hon är! Önskar jag vore lika klok och förnuftig!

Tre dagar kvar av detta år. Vart tog det vägen? Men ett underbart år har jag i allafall haft. Visst har det gått som en berg och dalbana ibland, men över lag har det varit positivt och bra. Sommaren som var den varmaste på länge, är väl något av det jag kommer att minnas längst tror jag. Det här inlägget är det sista för 2018. Nu blickar jag framåt och hoppas på många sköna stick och virk stunder.

Ett stort TACK till alla er som följt min blogg det gångna året! Allt gott till Er!

2 kommentarer:

  1. God fortsättning på nya året <3
    Fjolåret var ett riktigt lyckat år utom de sista 2 månaderna som verkligen var sega och tröga och jag helst velat sova bort och slippa!
    Nu har vi ett nytt år med nya möjligheter...
    Sockorna med husen på har ju jag också stickat kommer jag på när jag ser dina =)

    SvaraRadera
  2. Så vackra saker du gjort! Jo alla har vi väl nog en hel del ufon som ligger här och var och ropar på hjälp, gör mig klar ;) Får ta litet åt gången, jag försöker också få mer ordning på mitt. Men det tar tid minsann! Kan inte förstå hur man nångång trott att man ska få allt klart, dragit på mig alldeles för mycket...Huva! God forts.

    SvaraRadera