söndag 23 december 2018

Å så kom kylan......

I kväll visar termometern här -15. Men egentligen stör inte det mig så mycket så länge jag får sitta inne i stug värmen. Men jag vet att det finna de som har det jätte jobbigt när det blir så här kallt.
Det finns många som inte har något hem att värma sig i. Det finns många vars hem är gatan och parker och trapp upp gångar. Alla dessa hemlösa är också människor som vi. Det finns alltid en orsak till att de hamnat där de är i dag. Det är aldrig något de valt själva bara något de hamnat in i. Vi har aldrig någon garanti, en dag kan vi vara där både du och jag. Det är sanningen! Så se aldrig ner på dom som har det sämre en vad du har det. Alla är vi människor!
Sådana tankar får jag en kväll som denna när kylan slår till. Då är jag glad att jag får sitta i värmen och tacksam över att ha tak över huvudet.
Tiden har igen rusat iväg och jag har hunnit vara ner till våra flickor och barnbarn en vända. Vi kom hem den femtonde och då hade vi tagit med flunsan i bagaget. Men som tur var blev den inte så allvarlig som jag hade trott. Men jag fick ändå problem med cirkulationen i hjärnan, så jag blev liggandes tre dar. Alltid lika jobbigt när det händer och man blir trött och orkeslös. Sen blir man så glad igen när krafterna och orken kommer tillbaka. Då vill man jobba på igen som om inget hänt.
När vi åkte ner till södern tog jag med sock stickningen att ha som sysselsättning efter vägen ner.
Det blev ett par herr sockor till sonen.

De är stickade i Novitas 7-bröder Aura

 Före vi åkte ner färdigställde jag dessa färg granna sockor, också de till sonen.
De är också stickade i 7-bröder garn.

 När jag kom hem och fick orken tillbaka, stickade jag klart dessa vantar. De är också stickade i 7-bröder garn.

På resan hem virkade jag på dessa gryt lappar. Sen färdigställde jag dem hemma.

 Har också virkat dessa tre i blått, för ni vet ju dit det bär hän så bär det:-))


Sen kom sonen hem och sa att han behövde nya grytlappar. Då gjorde jag dessa två till honom. Det som är bra med grytlapps virkning är att man blir av med restgarner. Sen var det roligt att virka som ombyte mot stickningen.

Nu har jag återgått till stickningen och har tre nya projekt på gång. Blev att köpa en del garn också från loppis i Lovisa och sen beställde jag just mera garn från Novita. Garn som var på rea. Nu borde det bli garn köps förbud igen tror jag:))

Klockan går och jag börjar bli trött! God natt till er alla! Ha det så gott!

1 kommentar:

  1. Fina pannlappar och sockor du gjort igen. Vet hur det känns när orken inte finns å man har svårt att acceptera det när man vill så mycket. Har sett på ett program från svt1 nu i december ,tror det hette 38dgr som hemlös. Det va ett gripande program. Å det e faktiskt fina människor som hamnat i svårigheter. Vi ses snart på kursen igen��

    SvaraRadera