lördag 8 december 2018

Snart är halva December förbi.

Jag vet verkligen inte vart tiden tar vägen. Tycker jag just gjorde ett inlägg här. Men när jag kollar på datumet så var det ett bra tag sedan. Nå min hälsa har väl varit lite sämre och med det också orken.
När jag inte får sova ordentligt om nätterna på grund utav värken, blir det att jag får lov att vila på dagen i stället. Det blir till sist en ond cirkel. Men jag klagar inte, det finns dom som har det tusen gånger värre en jag.
När jag orkar så har jag bakat och stökat på i köket. Jag gillar ju det. Sen har jag också försökt städa lite, men det har inte gått lika bra. Men det kommer ju nya dagar till det:-)
Senaste måndag var sista kurs kvällen för den här terminen. Då drack vi glögg och åt pepparkakor och lussebullar med saffran i. Tänk vad den här terminen gått fort.
Jag har stickat på och också hunnit färdigställa två beställningar.

 Det här baby sättet har jag stickat till vår sommargrannes barnbarn. Sitter just nu och väntar på att det skall bli av hämtat.

 Sen har jag stickat dessa sockor till vårt yngsta barnbarn. 7-bröder garn har jag använt här.

Dessa två herr sockor är också stickade i 7-bröder garn. Dom skall en farbror i Lettland få. Han behöver lite värmande sockor.


 Sen har jag stickat ännu ett par svarta "sylta sockor" som beställnings jobb. De skall till Malax.
De är stickade i Nalle garn.
Det här övre paret har jag stickat på på kursen. Det är gjort i Nalle garn och min nya favorit färg hallon rött. Det skall också till Lettland till mannens fru.

 Sen har jag stickat dessa randiga herr sockor i 7-bröder garn. De skall jag också ge bort, men först måste jag sticka ett vackert dam sock par också:-))

De här hallon röda spets stickade sockorna har jag också stickat på under kurs kvällar. De är gjorda i Nalle garn. Blir förmodligen att ge bort dem också sen någon gång.

Så det här är vad jag åstadkommit sen sist. Håller ju oftast på med flera par samtidigt. Roligt med ombyte:-))

Nu skall jag fortsätta sticka och mysa! Allt gott till er som kikar in!

2 kommentarer:

  1. Oj så mycket ny stickat det var här, råkade av en tillfällighet kika in, lider själv av bloggtorka just nu och lika lat är jag med att ge kommentarer till andra, men tids nog vaknar jag väl på nytt ;)
    Tycker dagarna far iväg med racer fart, jag hinner inte med...Vackra saker var det! Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Oj, du verkar inte ha legat på latsidan med handarbeten =)
    Fina, värmande saker <3
    Jag är inte heller i topp just nu, men det är väl så livet skall vara?! Hur skall vi uppskatta de goda stunderna om det var en dans på rosor jämnt.
    Men jag blir otålig då hälsan och orken inte är i skick! och då blir humöret också dåligt =D
    Ha det bäst...

    SvaraRadera