lördag 19 januari 2019

Snurrigt värre !

Ja det blir man nästan då man ser på mina nya virkade dukar. Ni som följt mig en längre tid, kanske minns att jag den tionde Maj förra året, hade lagt ut två sorters garn, som jag hittat och inte visste vad jag skulle göra av det. Det ena var i svart, grått och vitt och det är just det garnet som jag nu virkat dukar av. Jag har gjort det främst för att bli av med garnet, men också därför att jag behöver dukar i den nyansen. Ni behöver inte säga det, jag vet att dom inte är det vackraste jag gjort. Men de är annorlunda och kanske lite vågade.

 De här fem dukarna här ovan är mina och jag antar att sonen gillade dem för han ville också att jag gjorde två till honom:-) Så de två mindre här nedan har jag virkat till honom. Gjorde gott, för det gjorde att det inte blev något stort nystan kvar.


 Har också stickat ett sockpar till sonen av ett garn jag köpt för längesen på Handarbetsaffären.
Det hette Ville och fast det var ett 150g nystan så räckte det inte till. Men det går nog ann fast jag fick göra blått ut i tårna. Han gillade ju färgen!

Har också fortsatt att sticka mera vantar. Men dem får ni se i nästa inlägg. Då kanske era ögon kan se klart igen, efter att ni sett på mina "snurriga" dukar.

Nu skall jag krypa upp i mys fåtöljen och fortsätta sticka. Ha det så skoj ni som kikar in!

2 kommentarer:

  1. Tänker på randiga slickepinnar då jag ser dina dukar ;)
    Jag trodde det blåa hörde till bara, så det matchar riktigt bra på sockorna =)
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  2. Ovanliga dukar blev det av det randiga garnet, ibland är det kul med nyheter, något modernt :) Sockorna blev ju riktigt fina! Trevligt veckoslut!

    SvaraRadera