lördag 26 januari 2019

Flunsan tog mig.

Senaste måndag då jag kom hem från väv och handarbetskursen frös jag så tänderna hackade. Då förstod jag att något var på gång. Jag gjorde Oboy i varm mjölk och drack så jag fick upp lite värme.
Min man har haft flunsan veckan före och varit rätt dålig, så jag visste ju att jag låg i riskzonen.
Nå flunsan är inget man längtar efter, men inget man dör av i alla fall. Det var jobbigt några dagar medan det var som värst, men nu börjar jag känna mig återställd igen. Har nog försökt sticka och virka lite smått också fast jag varit dålig. Jag har ju väldigt svårt för att ta det lugnt. Nu har det blivit mera vantar och två färggranna dukar i samma garn och stil som dom i senaste inlägget. Dessa dukar pryder nu våra nattduksbord i sovrummet.


Dessa två vantar gjorde jag redan innan jag blev flunsig.


 Å de här paren också!
 Det här paret här nedan färdig ställde jag när jag var flunsig. Dessa vantar är stickade från mönster boken med lyfta maskor. Jag bara älskar den boken. Så roligt att sticka mönster ur den.


Färg som förvrängs då man fotar. Sockorna på övre bilden är samma som på den nedre. Det skulle man absolut inte kunna tro. Färgen stämmer bättre på den övre bilden med verkligheten.
Dessa sockor stickade jag på senaste kurskväll, samt började med ena vanten. Första socken har jag stickat färdig för ett bra tag sedan, så jag bara färdigställde den andra.

Har planer på att ge bort dem om någon vill ha dem. Gillar också att sticka detta struktur mönster som ni kanske förstått.

Idag har jag bakat två kakor och bagar fruns äppel winer bröd. Winerbröd som jag brukade göra rätt ofta förr, men som jag nu inte gjort på flera år. Har bjudit kaffe gäster tills i morgon kväll och då kom jag på att jag kunde göra dessa som omväxling, när jag ändå hade äppel.

Ha det riktigt gott, ni som tittar in! Lär skall bli en kall natt i natt. Så nu blir det att elda och ha det mysigt med stickningen:-)))

2 kommentarer:

  1. Kallt men soligt och fint idag <3
    Vilka vackra handarbeten<3
    Skönt att flunsan ger med sej! Krya på dej och njut av söndagen!

    SvaraRadera
  2. Den här vintern har vi klarat oss hittills från flunsan, men peppar, peppar, man vet aldrig när man ligger med sulan upp...
    Många vackra handarbeten igen som du har gjort, det bara ramlar in eller ner här med väldig fart ;) Man blir ju helt stum! Men det är roligt att ha något för händer. God forts. på veckan...

    SvaraRadera