tisdag 30 oktober 2018

Nu lägger sig höstmörkret.

I söndags ställde vi om klockan till vintertid och sen dess har mörkret lagt sig rätt tidigt varje kväll.
Nu är det lampor och ljus som gäller för att lysa upp tillvaron med. Idag har det varit en extra mulen och mörk dag och till slut kom ju lite regn också.
Den här dagen började med en resa till Vasa central sjukhus. Min man skulle på kontroll med sitt laser opererade öga. Det här trodde jag skulle gå snabbt. Men det dröjde och tog till slut två och en halv timme innan vi fick åka hem. Som tur var hade jag stoppat med stickningen:-) Min mans öga var inte bra, så det blev att operera om det, sen hade det visst strulat med att de glömt att ge honom ögon droppar. Där av denna långa väntan. När vi kom hem, hade ätit lunch och läst dagens tidningar tog vi varsin behövlig "tupp lur" . Tänk så skönt det kan vara och man blir så pigg igen.
Igår var det kurs kväll. Finns så mycket just nu som jag skulle vilja göra. Men jag tycker inte jag hinner med något alls denna höst. Jag fick i alla fall dessa sockor klara i går kväll.

 Garnet är Nalle garn och mönstret har jag hittat på Pinterest.

 Har stickat ännu ett par herr sockor. För att få lite omväxling på skaftet gjorde jag ett avigt varv lite här och där. Ombyte förnöjer ju som ni vet.

 Från min nya mönsterbok har jag tagit det här mönstret och gjort ett par vantar av det.
Tyckte de blev "så där".

Till slut har jag stickat pulsvärmare till en väninna som har problem med värk i handlederna.
Garnet är Baby merino ull och restgarn som jag hade hemma. Hon blev jätteglad över dem.

Nu skall jag försöka rita av ett nytt mönster från Pinterest och se om jag hittar något garn att testa det med.

Sen blir det stick mys i mys fåtöljen resten av kvällen. Ha det gott!

3 kommentarer:

  1. Oj ändå, hoppas ögat blir bra nu efter dagens resa, lät inte bra det där. Jag har så obehag med allt som gäller ögonen...Så fina saker du gjort och vantarna blev ju riktigt fina, svart o grått är vackert tillsammans. Ja fy vilken mörk dag och mot kvällen regn och halka...Det är nog mysbelysningen som gäller nu. Ha en fortsatt fin vecka!

    SvaraRadera
  2. Oj, hoppas verkligen att ögat blir bra <3
    Krya på dej hälsningar till din man!
    Fina handarbeten!
    Jag hinner inte heller med allt jag vill, men det hör väl till =) Och ibland hinner jag få nya ideer och planer så de gamla hinner aldrig bli gjorda innan de förändrats =)
    Ha det fint i höst rusket!

    SvaraRadera
  3. Hoppas att han blir bra i sitt öga och att den nya operationen hjälpte!!!
    Ja nu är det nog mysbelysni g som gäller i mörkret.
    Hinner inte med så mycket,.. Hm det håller jag kanske inte med om du gör ju så otroligt fina vantar och sockor och grytlappar medan man själv är på ett. Men iblan är det bra att ta det lite lugnare med.
    Ha en riktigt fin helg ��

    SvaraRadera