lördag 20 oktober 2018

Kaffe kalas.

Har haft minstingen hemma på besök en hel vecka. Vi har pysslat och handarbetat och så har vi varit på tre kaffekalas. Vi har också varit på shopping runda i stan. En morgon bakade jag två tigerkakor precis som dottern önskade sig. Är man mamma är det svårt att säga nej till sina barn:-)

 Eftersom jag gillar ugglor så blev det uggle pyssel denna gång. En stor och tjock uggla som pryder
vädringsluckan i köket och de här två uggle träden pryder fönstren i yttre hallen.


 Sen har jag fortsatt sticka mera herr sockor. Båda paren är i 7-bröder garn.

 Jag har stickat två par sylta sockor i naturvitt Nalle garn.

Sen har jag fortsatt virka av restgarner i Nalle. Här sex stycken underlägg. Tre gav jag till äldsta dottern och de andra tre stoppade jag i mitt lager.

 Sen när minstingen var hemma, var vi en dag till Handarbets affären här i stan och då kom jag hem med bland annat dessa nystan. Idag förde jag dem till min snälla stickerska. Hon skall sticka två sjalar till mig av dem. Sjalarna skall jag ge bort till två vänner.

Dagen i dag har jag fått vindsfönstren tvättade av min snälla son. Jag har stylat om lite i rummen och gjort mysbelysning i dem. Jag har också gjort fint ute vid trappan med lite höst dekorationer. Min man har satt upp belysning i vårt halv färdiga lusthus. Så nu är vi förberedda inför vintertiden nästa helg:-)))

Nu skall jag pysa iväg och se på Så mycket bättre och sticka vidare på min socka.

Njut av hösten, snart kommer mörkret och bäddar in oss. Allt gott till er som kikar in!

3 kommentarer:

  1. Va roligt att du haft besök av yngsta dottern!
    Va många ugglor ni hunnit med!
    Fina sockar och underlägg också !
    Ja mysigt nu att få sätta upp lite höstmys lampor ��
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra ugglor ni gjort.
    Och lyckan att få ha dem hemma barnen är som bomull för hjärtat <3 trots att det är en naturlig del av livet att de skall flytta och stå på egna ben <3
    Spännande att se resultatet av sjalarna sen =)

    SvaraRadera
  3. Så vackra saker igen du gjort och riktigt vackert garn du införskaffat!
    Idag ser det så vackert ut ute, men inte alls lika vackert när man väl kommer ut, skenet bedrar...Blåser kallt! Ha en fin vecka!

    SvaraRadera