onsdag 11 juli 2018

Mini semester.

Förra torsdagen åkte min man och jag på mini semester till Öst Nyland. Vi bodde i Lovisa i en två rummare, grannar med yngsta dottern. Sen var vi till Jurassic Park i Andersby där träffade vi på fem härliga får:-)



 På Lördag efter middag besökte vi Teiras bodngård där de hade en jippo dag med ko safari, hö hopp, häst ridning och så sålde de goda hamburgare gjorda på eget kött. Eftersom jag inte äter sånt kött, blev det ingen hamburgare för mig, men de som åt sa att de var goda, så jag får väl tro på det då. Jag åt en god sparris soppa innan vi åkte dit, som äldsta dottern gjort.

 När vi åkte på ko safari fick vi åka med traktor Alban. En härlig ide` för att få folk till gården.



 Här äldsta barnbarnet som hoppar i höet och rider på hästen.


 Snygg skylt vid ingången till hamburger serveringen. De sålde också kött av olika slag till dem som ville köpa.

Sen föll allas ögon på denna mini Coper som var så vacker att till och med jag måste fota den.

 På hemvägen på måndag stannade vi till i Onnenkoski och då tog jag dessa foton.


Orsaken till denna mini semester var ju en helt annan grej. Men om den berättar jag i nästa inlägg.
Vi var också på höns safari, men från den blev det inga bilder:-))

Roliga dagar med nära och kära omkring sej och god mat. Nu har vardagen åter tagit vid och den är inte så dålig den heller.
Har fått ha riktig sommar värme sen vi kom hem. I dag över tjugosju grader i skuggan.

Tack för att ni kikade in!

3 kommentarer:

  1. Bilev var verkligen urläcker !!! Och va fint ni haft det med många djur besök!!

    SvaraRadera
  2. Så vackra fåren var när de hade annan färg på huvudena, jag tänkte garn, tänk eget garn från får...fantasin skena iväg....Söta kor också och säkert härligt att få lära sig rida för R...Ha det fint i sommarvärmen!

    SvaraRadera
  3. Oj vilken underbart mysig mini semester ni haft!
    Lät som en alldeles perfekt weekend :)
    Ha det bra i sommarvärmen <3

    SvaraRadera