onsdag 4 juli 2018

Juli månad redan.

Tänk vad det går fort! Ibland önskar jag att det gick och stanna tiden ett tag. Men man får bara hänga med. Idag har jag varit så trött och hängig, så jag har inte gjort just någonting alls, annat en det allra nödvändigaste. I morse fäste jag dock ändarna på två sock par som jag färdigställt. Har ju tänkt att jag skall pausa från sock stickandet, men det verkar inte gå. Så här har ni dessa två:

Har stickat ett exakt likadant par tidigare av det här. Men det här skall jag ge bort åt en vän.
Det här har jag bara stickat för att jag hittade ett garn nystan i mina gömmor.

 Sen har jag virkat några blommor av restgarner.
 Har också virkat en konstig grytlapp som är vändbar. Blå på ena sidan och röd på den andra.

Den är också virkad av restgarner. Tycker ju det är roligt att virka sommartid, men i år har jag inte hittat på något riktigt bra projekt.

Nu måste jag nog börja söka sängen för jag är så trött, så trött.

God natt från mig!

3 kommentarer:

  1. Oj så många inlägg jag inte kommenterat, trots att jag nog läst.
    Vill helst kommentera när jag sitter vid laptopen, minsta problem med kommenteringen där, tycker jag. Och bäst för ögonen. Men inte så ofta jag går in på laptopen och ibland hinner jag inte p.g.a annat som sköts här, så i myön fick jag riktigt ta tag i "kragen"....Så mycket vackert du gjort sen jag skrev här sist, de översta sockorna i detta inlägg är helt fantastiska, den cheriseröda färgen piggar upp....Jag har också känt mig trött i flera dagar, hoppas jag piggnar till bland jordgubbarna i landet idag ;) Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Här flödar kreativiteten :)
    Hoppas du känner dej piggare nu.
    Och önskar dej en riktigt fin helg <3

    SvaraRadera
  3. Oj ja tiden bara far iväg. Men vauv va fina sockorna som är rosa med hjärtanen är ❤️
    Grytlapparna är också fina! Och jag tycker det är lättare att virka då man är typ ute med barnen medan de leker men sen om det blir nåt och man måste gå är det lättare att lämna för mig än stickningen. Det är väl för jag kan virka bättre än sticka.
    Ha det gött!

    SvaraRadera