tisdag 17 juli 2018

Mini semester del 2.

Som jag berättade i förra inlägget fanns det en orsak till att vi åkte på denna mini semester. Förra sommaren när jag hälsade på hos min äldsta dotter, var vi och såg på en kaffekopps utställning på Vårkulla hembygdsgård. Då blev jag tillfrågad, om jag samlade på något  eller hade något jag kunde ställa ut en ny sommar, för de behövde utställare. Då lovade jag i ett svagt ögonblick, att jag kunde kanske ställa ut mina grytlappar. Jag har ju ställt ut dem tidigare här hemma, men okey då om de ville ha dem så varför inte. De var ju mjuka saker och lättare att dra ner till Öst Nyland än något porslin eller dylikt. Så lördagen den 7:de ställde jag ut mina 101 grytlappar plus lite sockor också. Söndagen den 8:de var det öppning och då ville de att jag skulle vara där och berätta lite om mina grytlappar. Jag hamnade dessutom i Nya Östis. Utställningen kommer att vara öppen varje söndag denna månad .
Sen får min äldsta dotter se till att de blir nerplockade och kanske också komma hit med dem, vi får se. Här lite bilder från utställningen:













Grytlapparn har jag gjort mellan åren 2008 och 2011 ungefär. Det är en kul grej som kom till efter hand. Till slut bestämde jag mig för att jag skulle virka 100 st men av någon underlig anledning blev det sen 101. Jag har namnsatt varje grytlapp och meningen är att jag småningom skall donera dem till Närpes canser förening. Sen får de sälja dem och få pengar för dem.

Själv har jag planer på att kanske göra en bok av dem, för eget bruk som minne av dem.

Det om det. Nu skall jag krypa till sängs och se om jag får sova något i värmen.

Allt gott till er!

3 kommentarer:

  1. Jag tycker de är häftiga och att du absolut skall göra en bok åt dig om det som minne. Det är ju jättemycket jobb nersatt i dem!!!
    Så fina!
    Och vilken fin tanke att skänka dem dit!
    Ha det bra ochhoppas du får sova i värmen!!!

    SvaraRadera
  2. Oj vilken idé!
    Och vilka häftiga grytlappar. Intressant hela projektet må jag säga <3
    Fin tanke att skänka dem till cancer klubben också!
    Ha en fin helg :)

    SvaraRadera
  3. Så många grytlappar, helt otroligt vilken samling! Fint!
    Kan bli en fin slant till cancerföreningen om de får dem?!
    Det där med att göra bok av en del olika saker i handarbetsväg har jag också tänkt, men sen tänker jag, vad ska jag nu med det till?! Men vem vet, kanske en dag...man ska inte säga aldrig :) Njut av värmen lär vara nästa vecka också om man får tro prognoserna! Får se!

    SvaraRadera