fredag 12 januari 2018

Skön av koppling.

I dag har jag stressat, från att jag steg upp tills att jag fick bort diskat efter middagen. Det har varit så mycket idag och tiden har liksom gått ifrån mig. Men just nu har jag lämnats ensam hemma och det för att jag ville det. Nu skall jag skriva ett nytt inlägg och bara koppla av och ta det lugnt.
Har haft min yngsta dotter hemma nu i en vecka. Det har varit så roligt och vi har hunnit med så mycket skoj. Hon har varit flunsig, men vi har ändå gjort en hel del tillsammans. På måndagen var vi in till stan och shoppade  på Lidl och Hallpa Halli. Sen på tisdagen blev det en halv dag i Vasa med lite shopping där oxå. Där gjorde jag något, som jag har lovat mig själv att inte göra. Jag var till Vörå handarbetsaffär och där köpte jag garn. Just det, ni läste rätt! Jag köpte sju nystan med garn. Tänk att jag föll för frestelsen, nu när det gått så bra för mig att inte handla mera garn. Får väl se det som ett återfall. Nu måste jag ta mig samman igen och vara ståndaktig. Inget mer garn!
Sen har min dotter och jag pysslat. Vi har gjort lite nya tavlor. En del skall jag ha själv och en del skall jag ge till en väninna. Så här blev mina:


 Så här blev de som jag gjorde till min väninna:

Sen har jag ju hunnit sticka lite före dottern anlände hit.

 De här gråa sockorna har jag gjort till en vän. De här nedan med hjärtan på, vet jag inte ännu vart de hamnar.
 Vantarna kommer att åka söderut. Dem skall en flicka få som min dotter känner.
I morgon åker min dotter hem. Jag vet att det kommer att bli tomt och tyst här igen då. Men man vänjer sig sakta men säkert.

Nu skall jag njuta av ensamheten och sitta och sticka en stund. Sen skall jag bjuda på kaffe och lite mumsigt till tugg när alla dyker upp igen. Sen blir det bastu bad och till slut hämtar väl John Blund mig.

Ha det gott ni som kikar in!

3 kommentarer:

  1. Underbart att ha haft hem dottern <3
    Och vilka otroligt vackra tavlor!
    Dom grå sockorna var också riktigt, riktigt fina!
    Ibland är det trots allt riktigt skönt med lite egen tid i lugn och ro och det bästa av allt, bastubad =)
    Ha det bäst och hälsa dottern!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också de grå sockorna, tavlorna med :)
    Fullt sjå hela tiden med vardagssysslorna, tycker jag, så ibland undrar man vart tiden far, men en stor del av tiden går ju åt till det... att ha en funktionell vardag, markservicen skall skötas annars blir det kris....

    SvaraRadera
  3. Så kul att dottern varit hem och jag ser ni har gjort SÅ vackra tavlor!!!
    Så fina sockar du gjort med.
    Ja men ibland måste man få låta sig att få återfall haha
    Ha det bäst!

    SvaraRadera