lördag 20 januari 2018

Lite gott till kaffet.

Det var meningen att jag skulle baka igår. Men det hann jag aldrig med. Så i morse efter att jag ätit frukost, började jag genast på med att göra två citronkakor. Sen blev det också en ugnsplåt med Toscarutor. Inte så ofta jag gör dem, men igår då vi var och vecko handlade köpte jag hem ingredienser till sådana. Sen på eftermiddagen idag tog jag och började torka lite damm här och där.
Men det blev nog inte klart, så det får jag fortsätta med i morgon eller över morgon. Den här senaste veckan har gått med rasande fart. I går fick jag klart "hasa" sockorna jag gjort till yngsta dottern. Har bara stickat lite i taget på dem, för jag har stickat ett par sockor till en väninna också. Sen har jag virkat en vacker ruta som min syster virkat flera av. Jag fick tips av henne var jag kunde hitta mönstret. Men den var lite tung virkad, så den har jag också virkat några varv per dag på. Men annars var den rolig att göra. Här lite bilder:


 Väninnans sockor här ovan, i ett mönster som jag komponerat ihop för cirka tjugo år sedan. Länge sen jag gjort dem något nu. Så det var kul att pröva igen.
 Rutan är gjord som ett test, och jag har bara använt restgarner till den. Tänkte ha den som gryt underlägg. Blir säkert att virka mera sen, för det var kul.

De här sockorna stickade jag på när yngsta dottern var hemma. Måste erkänna att jag inte gillar dem .
Bottenfärgs garnet är inte alls i min smak.  Svårt att hitta färg som passade emot var det också. Jag får se vad jag gör av dem sen.

De här vantarna började jag med på första kurs kvällen för i år. Mönstret hade kurs ledaren med.
Ett mönster som var jätte roligt att sticka! Tror att det kan bli flera vant par i det mönstret fram över.

Nu skall jag se om gubben diskat klart. Skönt med disk maskin, när man gjort massor av disk, genom att ha ståkat och bakat.-)

Njut av livet, det går inte i repris!

3 kommentarer:

  1. De är jätte fina de där rutorna <3
    Jag fick en grytlapp igår <3
    Det var flitigt bakat och handarbetat :)
    Ja man får påminna sej om och om igen att njuta av livet här och nu <3
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  2. Så fin din ruta blev också och vantarna längst ner gillar jag :)
    Längesen det bakades här, vet inte vad som hänt bagaren?!
    Kanske hen fastnat i nån smet ;)
    Fin dag idag, njuter!

    SvaraRadera
  3. Jättefint handarbetat nu igen!!!
    Nu halka och plusgrader. Hoppas inte all snö far bort.
    Ha det bra!

    SvaraRadera