torsdag 1 februari 2018

Medan blåsten viner.....

Då är det skönt att sitta inne i värmen och planera för nästa stick projekt. Har sökt bland mina mönster idag på morgonen och jag har haft jättesvårt att bestämma mig vad jag skall börja med. Allt jag hittar och vill göra, kräver vitt Nalle garn och det "gapar" det tomt av just nu. Så efter lite funderande hit och dit bestämde jag mig för ett besök på Hallpa Halli idag. Jag måste bara ha vitt garn för att kunna starta upp något nytt. Dessutom kan jag ju handla mat på samma gång. Behöver bland annat mer Saffran också för det "gapar" det också tomt av. Igår var jag i mitt hobby rum och gjorde klart några mer tavlor i liknande stil som tidigare. Så typiskt för mig att fastna i det jag börjar med. Så här blev gårdagens verk:


Sen fick jag färdigt äldsta dotterns andra sock beställning i förrgår. Det här är tredje paret i det här mönstret jag gör till henne och i rött dessutom. Hon verkar gilla de här!

 Till goda vänner har jag gjort ett herr sock par i ljuvliga ränder och ett vant par till frun. Hon fick också sockorna jag visade i förra inlägget, de i grått och vitt.

 Till sist sockorna jag började på med i måndags på kursen. Igår kväll blev de klara då jag var på besök till en äldre dam. De skall jag också ge bort till en god vän.
Nu skall jag börja ta itu med nästa stick projekt. Sen efter lunch åker jag iväg på garn köp och lite mat köp.

Det här var allt från mig för den här gången. Vinden viner men ni skall ha det gott ni som kikar in:-)

3 kommentarer:

  1. Ja idag har vinden verkligen piskat på!
    Jag har också suttit och funderat på ett stickprojekt och sökt mönster. Jag såg ett garn jag vill ha men köpte inte, måste ha min fundering klar först =D Jag har så många halv färdiga projekt så jag vill helst undvika det =D
    Ha det gott trots blåsten!

    SvaraRadera
  2. Förresten, tavlorna är jätte fina =)
    Naturligtvis handarbeten också.

    SvaraRadera
  3. Många vackra saker igen, som du gjort! Vinden viner än ;) Ha det bra!

    SvaraRadera