lördag 30 december 2017

En skön kvälls promenad.

Det kom jag just hem ifrån. Riktigt skönt att få njuta av frisk luft och samtidigt få gå och fundera på livet. Det har varit en bra dag, men kvällens besked från syrran gjorde mig lite upprörd och ledsen.
Men vi kan inte alltid styra över våra liv och det som sker så sker.
Under dagen har jag haft fullt upp med att jobba i redaktionen som jag skämtsamt säger. Är försenad med månads tidningen till barnbarnen, så den har tagit större delen av min dag i anspråk. Fick den klar, men jag får nog inte iväg den skickad förrän på tisdag. Men bättre sent en aldrig!
Jag vet också att jag inte varit flitig med att blogga på senaste tiden. Men jag har haft fullt upp med andra saker som också är viktiga för mig. Sen har jag umgåtts med släkt och vänner och det känns också viktigt.Fick dessutom ett brev som jag blev helt lycklig av. Så roligt med snigelpost och brev från vänner som inte glömmer bort en fast åren har gått.
Sen har jag ju som vanligt kopplat av med stickningen och lite virkning. Har förnyat mina gryt underlägg och mina grytlappar. Det kan behövas ibland.

 De här grytunderläggen blev två små fyrkanter att ha under små goda lådor.
 Sen har det blivit några torg vantar för att få bort lite rest garner och för att det inte fanns några sådana i mitt lager.

 När jag gjort dessa röda torg vantar så fick jag inspiration att göra ett par pås vantar i samma mönster. Det är garnet som gör att de skiftar lite i färg.

 Sen ringde en upprörd dotter och var i panik. Alla hennes röda knästrumpor hade gått sönder. Å här stoppar vi inte sockorna något. Vi stickar nya. Så då blev det att enligt hennes önskan, sticka ett par
"hasa" sockor eller "sylta sockor". Garnet tog jag ur mitt garnlager. Ett garn som jag köpt för jätte längesen och tänkt ha till mig själv. Men jag behöver ju inga mer sockor, så det var bra att jag kunde göra dessa sockor av det. Sen minskade ju lagret med två nystan. Så härligt!


Fick även en beställning på ett par röda knästrumpor till i samma mönster som de som gått sönder.
Men de får vänta lite ännu innan jag tar tag i att göra dem. Hon har redan fått ett par,
 så hon är ju inte utan då direkt.

Det här är årets sista inlägg. Nästa gång  jag skriver är vi säkert en bra bit in på det nya året. Jag vill därför önska er alla ett bra år 2018. Ta hand om er och lev i nuet!

3 kommentarer:

  1. oj vad du hunnit medmycket fint nu igen!!! Vauv alltså!

    Jo det är jätte jobbigt och ledsamt hela dagen har jag tänkt,grubblat och varit ledsen och känt mig maktlös men man rår inte över livet och vad som händer men det är så ledsamt!

    Du skall ha ett riktigt Gott Nytt År! och sköt om dig.Kram!

    SvaraRadera
  2. Livet är verkligen inte alltid en dans på rosor!
    Och nu har igen varit en period med fler sorgebud...
    Jag önskar er alla ett riktigt Gott och Lyckosamt 2018,
    var rädda om varandra!

    SvaraRadera
  3. Ja god fortsättning på nya året till först!
    Skrattar när jag läser...här stoppar vi inga sockor, vi stickar nya ;) Jag gjorde tvärtemot nyligen...jag stoppade, till mannen, han började tala om att gå och köpa nå sockor, fast han hade två nya par ;) Det satte fart på mig, jag tror jag stoppade fyra par till han ;) Men jag sa, nästa hål och du vet var rosken finns ;) Haha!
    Så vackra stickade saker...

    SvaraRadera