onsdag 13 december 2017

Till slut kom snön!

Just nu är jag jätte glad eftersom marken ligger vit av snö. Hoppas bara att den får ligga kvar och att den inte töar bort. Det är mycket ljusare ute nu sen snön kom och det är inte lika slaskigt och plaskigt på vägarna. Vi har varit en tur ner till flickorna och hälsat på barnbarnen. Vi var bara över senaste veckoslut. Kom hem på måndag kväll. Under resan och vistelsen stickade jag ett sock par till min man. Det är lättast att sticka enkla saker när man sitter i bilen. Så här blev sockorna:

 Sen blev det ju som jag befarade. Det här mönstret som jag visade upp i förra inlägget och som jag tyckte var roligt att sticka, det har jag stickat två par till av.

 Det här paret i lila och grönt har jag gjort till sonen. Han valde färg kombinationen själv.
 Sen hann jag göra tre grytunderlägg till äldsta dottern innan vi åkte. Hon fick dem nu när vi hälsade på plus alla grytlapparna.
 Till mig själv har jag också gjort två gryt underlägg av restgarner.

Sen har jag gjort dessa pingvin sockor, som jag länge beundrat mönstret till på pinterest. Men när de väl var klara så tyckte jag inte alls de var så vackra. Så jag vet inte ännu om jag behåller dem själv eller ger jag bort dem. Tiden får utvisa hur det blir.

Just nu har jag bytt från sock stickning till vantar. Ombyte förnöjer ju! Det blir torgvantar till att börja med, sen kanske det blir påsvantar också om jag inte tröttnar före.

Idag har jag haft grisbad. Jag har städat ur ena skåpet med en del av min gris samling. Tar tid att tvätta alla grisarna och sen torka ur skåpet både utan och innan. Men ibland måste man fixa till det.
Nu är de rena och fina och jag är nöjd och glad.

Nu skall jag äta lite frukter och sen skall jag fortsätta sticka. Allt gott till er som kikar in!

3 kommentarer:

  1. Här går det undan med sockstickningen =)
    Själv hoppas jag få ett enda par klart innan jul :)
    Var säkert underbart att få träffa flickorna och barnbarnen!
    Ha en fin vecka och hoppas snön får stanna, fast det kändes varmt ute tyckte jag :(

    SvaraRadera
  2. Snön ja, skrattretande med den ;)
    Igår var den nästan borta, idag kommer det väl mer...I alla fall när jag nyss var ut fick jag blidsnökladd under dojorna...

    SvaraRadera
  3. Ja helt underbart med snö!!!
    Va kul att ni varit ner till döttrarna .
    Va söta pingvinsockarna är!!!

    SvaraRadera