onsdag 9 augusti 2017

Gott och blandat.

Här går dagarna med rasande fart. Jag vet egentligen inte vart dom tar vägen, de bara kommer och går. Idag har jag städat fem stycken skåp, sådana som är från golv till tak. Vi har dom i vår tvättstuga och jag har så länge tänkt få dem städade, så det känns jätte skönt att det är gjort nu. På eftermiddagen fick jag baklust och då gjorde jag två kakor. Sen tog jag en runda med kameran i vår trädgård. Det är så mycket blommor som blommar just nu. Jag tänkte bara visa er mina absoluta favoriter.

 Jag älskar Anemoner. I år har vi dess värre bara den här färgen. Men de är så vackra! Sen här nedan kan ni se vår Klockranka i lila i år. Den är helt underbar om ni frågar mig. Dock gillar jag den gräddvita ännu mer en denna, men i år fick vi bara lila och då får man vara nöjd med det.

Sen får ni se en bild på att äpplen är på gång här också. Det är första gången vi får äpplen på ett av våra två äppelträd. Hur de smakar har jag ingen aning om ännu.

I slutet av förra veckan gjorde jag tre blomster uppsättningar. Den ena blev favorit i repris. Så här blev de:


 Till slut så har jag stickat ett rutigt sockpar som ombyte från att virka mina rutor. Jag håller nu på med slutspurten av rutorna. Jag har bara sjutton rutor kvar att göra. Sen får vi se vad jag börjar med efter det.

Det här var ett livstecken ifrån mig.

Ha det gott ni som kikar in!

3 kommentarer:

  1. Så vackra blomster, arrangemang och sockor, skrev en lång kommentar på plattan tidigare men vet inte vart den försvann, gjorde en kortare därefter, men samma väg...nu testar jag från laptopen...

    SvaraRadera
  2. Ni har verkligen så mycket vackra och fina blommor och du är så duktig på blomsterbindning!!
    Men vilka fina och häftiga sockor du gjort!!!Verkligen fina!
    hA DET BRA!

    SvaraRadera
  3. Underbart att få njuta av så mycket vackert i sin trädgård <3
    Jag ÄLSKAR vackra trädgårdar så länge jag inte måste sköta dem själv =D
    Ha det bra!

    SvaraRadera