måndag 31 juli 2017

Beslut ångest.

Nu när jag "bara" har fyrtio rutor kvar att virka på min filt kan jag inte bestämma mig riktigt för hur jag vill ha den. Jag har plockat mina rutor på olika sätt och jag vet ju inte om de räcker till för mina olika förslag, men jag kan bara inte bestämma mig hur jag vill ha det. Först tänkte jag att jag gör mina små rutor till en större ruta men det blev inte snyggt i mina ögon. Sen försökte jag med att sätta en ruta i mitten och sen göra ränder runt om som ni kan se här nedan. Men nej, det ser nog inte heller bra ut.



Så det bästa förslaget jag hittills kommit framtill är förslaget nedan. Så om jag inte hittar på någon annan bra ide` så får det kanske bli så här.
Sen av garnet jag visade upp i förra inlägget, har det blivit dessa sockor. Jag stickade helt vanliga sockor av det. Själv tycker jag att de blev helt okeya, men jag tror inte att jag behåller dem själva.

Hela förra veckan var jag hos min äldsta dotter i Öst Nyland och då hade de kaffekopps utställning där i ett museum. Så då bara måste jag få besöka det :-)


Kopparna kommer från en privat samlare och det är ungefär halva hennes samling som är utställd. Så då kan man ana hur många hon har.

Det fanns också några kaffe pannor med på utställningen. Den här var den största. Sen hade de en utställning av gamla kaffekort, som jag gärna skulle ha visat er, men nu krånglar det till sig här med tekniken.  Jag får inte fram korten från plattan som jag fotade med. Ibland går det inte som man har tänkt sig. Men ni får hålla till godo med detta för den här gången. Allt gott till er!

2 kommentarer:

  1. Så mycket kaffekoppar av olika slag, det krävs en hel del utrymme för en sån samling. Ja alla har vi olika samlings intressen �� Glad att jag inte har detta iaf, har inte rum �� Gillar det andra alternativet på filten och sockorna fick vacker randning, tycker jag....Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  2. Det är alltid besluts ångest då man skall sy ihop rutorna, hur man ska placera dem :)
    Vilken intressant utställning, den hade jag gärna beundrat =D

    SvaraRadera