måndag 3 juli 2017

Brottomt, brottomt har det varit här.

Men nu hoppas jag att det blir lite lugnare några dagar. I går hade vi förevisning av trädgården när vi för femte året i rad deltog i Öppna trädgårdar. Vi hade verkligen tur med vädret så vi fick en riktigt
solig och härlig dag. Det kom gäster från när och fjärran som ville se vår trädgård och det är alltid roligt att få prata och få tips och ide`er av andra trädgårds intresserade. Kvällen före hade jag gjort några blomster arrangemang av köpta krysantemer, för ur trädgården fick jag bara ta av en sort. Så jag gjorde som Kajsa Varg, jag tog vad jag hade och därför blev det som det blev. Kunde ha blivit mycket bättre om jag fått plocka det jag ville ur trädgården. Men eftersom det är min mans trädgård får jag snällt foga mig till honom:-) Så här blev dom:



 Sen bara måste jag få visa er vår nya Kanna som är i orange. Den är så lysande och vacker, precis som bergs Vallmon som blommar som bäst just nu.


 Sen har jag varit och köpt mera blommor till min egna rabatt. Hittade några som jag inte kunde motstå.


 Å vet ni vad! Jag har äntligen bestämt mig, efter massor av funderingar med min pläd eller filt, så skall den nu bli i dessa nyanser. Alltså grönt, blått och lila skall bli rutor, sen har jag köpt mörkt grått att virka ihop den med.
 Garnet är köpt från Adlibris och är i Baby Merino och det är väldigt skönt att virka av. Så här ser rutorna ut som jag börjat virka. Sen får jag se hur jag komponerar ihop dem. Det lär behövas rätt många rutor av de tre färgerna innan pläden-filten är färdig.
Så den blir nog inte färdig i sommar. Sommaren har ju så mycket annat skoj man vill hinna med.
Men jag virkar på och den blir klar när den blir. Sen skall min äldsta dotter ju virka ihop den, så det kan ta länge innan den är helt klar.

Nu skall jag ta itu med andra uppgifter för dagen! Allt gott till er som kikar in!

3 kommentarer:

  1. Så vackra blomster, gillar den blå bergsvallmon extra mycket....Vackra färger du hittat till pläden, blir säkert fin, men mycket jobb att virka ihop....beror förstås på hur stor den blir också och tyngden i den. Ska nu se om jag lyckas få in kommentarer, inte alla gånger så lätt från plattan. Har det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha det bra,skulle där stå, plattan lever ett eget liv...

      Radera
  2. Missade även i år er öppna trädgårds dag men skam den som ger sig haha

    Älskar den blåa ja vad den hete men den är bara så unik!!!

    Vilka fina rutor du ska virka, jag håller ju på medlikadanna men de ligger i ett hörn nu då jag virkar filten. Garnet låter jätte mjukt och en filt ska ta den tid det tar. Det är sommar och skönt nu så det blir som du skrev mycket annat. Jätte fina färger dessutom.
    Ha det bra!

    SvaraRadera