fredag 16 juni 2017

Två veckor går fort

när man har roligt:-)

I morse åkte min yngsta dotter hem igen, efter att ha varit här i väl två veckor. Härliga veckor vi fick tillsammans, trotts att jag hade henne att slava lite åt mig. Hon tvättade tre fönster åt mig en dag och skulle kanske ha tvättat fler, men sen blev hon sjuk. Så då fick jag fortsätta tvätta några själv. Hon fick feber och muskelvärk, så det blev att ta det lugnt några dagar. Idag har jag tvättat de sista fönstren så nu är det gjort. Jag har med hjälp av min man planterat de sista blommorna i min egna lilla rabatt. Så här blev den i år:


 Den här blad växten är min nya favorit, men jag har ingen aning om vad den hette. Har köpt den hos en blomförsäljare.

 Sen blev det att köpa en kruka och göra den omkullfallna blomkrukan efter en ide` från Pinterest.

 Vår skottkärra som vi haft blommor i de senaste åren, blev så här i sommar, när jag fick bestämma.
Tror den var vackrare förra sommaren när min man bestämde:-)

 Sen fick min man en galen ide` och planterade blommor i ett gammalt soffmöblemang. Jag gillar bordet som han gjort av en säck.

Till sist så har jag gjort mitt sista sommarsocks par färdigt. Nu är garnet slut förutom en liten oredig torva som jag inte vet om någon vill reda upp. Det sista garn nystanet var helt jobbigt att sticka av. Det blev helt oredigt och man fick försöka lirka och dra och smyga stickningen tills det redde upp sig.
Tålamodsprövning alltså!

Nu är det snart helg och ikväll blir det bastubad här. Ha en riktigt trevlig helg!

3 kommentarer:

  1. Din egen lilla trädgårds bänk blev jättefin och ja gillar krukan dugjort sådär!
    Din man har verkligen häftiga ideer och det ser så häftigt ut.
    Fina fina sockar och vad roligt att du fått ha din ena dotter hos dig i 2 veckor.

    Jag ska se om jag får det länkat till dig på Instagram det med pärlasken jag har fått iden därifrån från en pyssel sida. Jag ska prova säna åt dig om jag klarar av det!
    Trevlig helg!!!

    SvaraRadera
  2. Oj, ni är flitiga både inne och ute 😊
    Blev riktigt fint! Hoppas det blir många fina sommardagar nu...

    SvaraRadera
  3. Så vackra blomster bilder och vackra sockor....Välskött!
    Mina trädgårdsdrömmar ligger fortfarandes på is, så enkelt och litet som möjligt är konceptet nu, har inga planer på annat för tillfället,även om jag gillar blommor så känns det som att allt har sin tid och jag har gett blomstren sin tid en gång i livet och nu är det annat som hägrar....men man vet ju aldrig när det svänger...
    Har ju mina "sparbänkar" för eventuellt kommande behov ;)
    Trevligt veckoslut!

    SvaraRadera