tisdag 6 juni 2017

Semester besökare.

Just nu har jag min yngsta dotter på besök. Hon har semester och skall vara hos oss ett par veckor.
Tycker lita synd om henne att ha semester, när det inte är någon riktigt värme ännu. Idag har vi haft lite varmare och igår började dagen bra men slutade i regn. Igår hade jag min dotter att slava lite åt mig. Jag ställde till med ett stort bulla bak och då bad jag henne ta hand om gräddningen. Går mycket snabbare att baka, om man bara har en sak att tänka på. Så här blev bullarna:

Förövrigt umgås vi med familjen, vännerna och ibland tar vi oss ut på en promenad. Jag har inte gett mig tid till att blogga förrän idag, för nu är dottern ut på annat. Har tidigare gjort mera kaktusar och så har jag stickat några sommar sockor som jag kallar dem. Har köpt garn från Lidl under vår vintern, som jag först inte alls gillade så mycket. Men man är väl inte bättre en att man kan ändra sig:-) Dessutom är färgerna på garnet inte alls i min smak, men sockorna blev så mjuka och härliga att jag rätt snabbt bestämde mig för att jag skulle ha dem själv. Att sticka av det här garnet har också varit så härligt och roligt. Nu har jag börjat med mitt fjärde och sista par. De här garn förpackningarna innehöll fyra nystan 50g:s nystan och jag köpte två förpackningar. Alltså räcker det till fyra sockpar.
Så här ser de ut mina nya sommar sockor:



 Garnet innehåller bambuviskos som gör det mjukt och skönt.
Sen har det blivit två små  kaktusar. Dessa kan också användas som nåldynor om man vill.

Nu önskar jag er en härlig fortsättning på sommaren! Själv måste jag börja göra middagen nu.
Ett litet livs tecken från mig! Ha det gott!

3 kommentarer:

  1. Roligt att du får umgås med din yngsta dotte några veckor nu!!
    Bullarna ser så frestande goda ut!!!

    Sockorna blev opckså fina och låter mjuka och sköna!
    Gillar dina kaktusar!Trevlig vecka till er!!!

    SvaraRadera
  2. Så goda bullar ni bakat (ser nu så ut iaf), gissar att de går åt i sommar....Sockorna o kaktusarna är också granna, säkert skönt med bambublandningen, bambu torde dessutom vara bakteriedödande, passar bra till sommarsockor då....
    Jag satt alldeles nyss och repade upp en halv socka, fick för mig för längesedan sen att jag skulle testa sticka sockor på två stickor, men det var nog inget för mig, tänkte först inte ge upp när jag hittade dem i en gömma, men till slut gav jag mig, det bet liksom inte på, med det inte sagt att jag inte försöker igen, men då lär jag ta ett litet grövre garn, tyckte de började se så små ut...Får se! Ha en bra solskensdag!

    SvaraRadera
  3. Härligt att få ha dottern på besök <3
    Det bästa av allt <3
    Flitiga har ni också varit! Oj, det var länge sen man gjorde ett riktigt bulla bak! Ser frestande och smaskigt ut så kanske bäst att avstå =D

    SvaraRadera