onsdag 24 maj 2017

Felplanering.

Idag har jag stått i köket hela dagen och bakat. Idag då vi har haft soligt och varmt väder där ute.
Men har man planerat bakdag så har man. Det blev två sorters småkakor och två stycken kakor med recept namnet Annorlunda kaka. Receptet har jag fått av min syster för många, många år sedan. Men jag gillar verkligen den här kakan, den är god och enkel att göra. Idag förstorade jag dessutom upp receptet så jag fick två rätt stora kakor. När allt var färdigt bakat och gräddat tog jag en tur i trädgården med kameran för att få lite frisk luft (var tanken), men en bonde hade strött ut gödsel så det blev fruktansvärt att vara ute. Det blev ett snabb besök med kameran. Dessa Kabbelekor fastnade i alla fall på bild:

De växer inte alls i vår trädgård utan i vägdiket, men jag tycker de är så vackra. Så jag skulle kunna tänka mig att ha dem i trädgården också. Men de trivs ju bäst där det är lite vått och fuktigt.
Har gjort kaktusar nu igen som inte behöver vattnas:-) Den här gången gjorde jag en plantering med fyra i samma kruka. De växer bra i bara stenar:-)


 Sen har jag stickat ett sock par till då åt min man, av det andra nystanet Regias garn, som jag köpte på Hallpa Halli för en tid sedan. Så nu har han sockor en tid fram över.
Till mej själv har det blivit ett par natt sockor, till nästa vinter, i blått Nalle garn med alovera i. Hittade detta nystan i mitt garn lager, för numera görs inte längre Nalle garn med alovera. Så då jag hittade detta nystan, var det självklart att det skulle bli natt sockor av det. De blir så mjuka och sköna när det är alovera i garnet.

Ikväll har vi varit och köpt lite sommar blommor, men vi vågar nog inte plantera ut dem ännu. Vi satte dem i vårt lilla växthus i väntan på varmare nätter. Jag köpte bara grön växter till min egna lilla rabatt. Jag älskar grön växter! Sen har jag ju redan mångåriga blommor som blommar  där sen i sommar.

Nu har min man gjort kaffe ute på terassen, så jag får väl ta och gå ut och njuta av en joghurt och kvälls solen. Jag är ingen kaffe drickare.

Njut av sommar värmen nu!

2 kommentarer:

  1. Ja är man inställd på bakning så är man säg. Och vi får ju verkligen hoppas att detta inte var sista varma dagen.
    Vi har också dem i vårt dike och är verkligen fina och uppigande.
    Fina sockar verkligen och jag gillar dina kaktusar!
    Ha det bra! Kram

    SvaraRadera
  2. Vackra blomster och vackra handgjorda saker ��
    Den kakan har jag glömt bort, har ingen aning mera....så kan det bli också ;)
    Ler! Ha det bra!

    SvaraRadera