söndag 9 april 2017

Jag har kört fast.

Nu har det då hänt igen att jag kört fast i ett vant mönster. Har stickat fyra vant par i samma mönster nu och det är så roligt att sticka, så jag vet inte hur jag skall kunna sluta. Bara ett till har jag tänkt och sen har det rullat på. Nå så länge det är roligt så får jag väl hålla på. Sen kommer ju våren emot och då kanske det blir andra saker som är roligare.

 Här är de två senaste vant paren i samma mönster som jag stickat tidigare och som är så roligt att sticka. Det är ju också en fördel med dem, om man vill bli av med restgarn.
 Sen fick jag en beställning av äldsta barnbarnet när vi var ner och hälsade på. Hon ville ha ett par torg vantar med det här häst sko mönstret på  som hon själv ritat åt mig. Så då var det bara att klura ut och försöka få det att stämma. Jag gjorde dem i Nalle garn och jag hoppas de skall passa.

 I går fixade jag till denna vårbukett av silkes blommor jag haft från tidigare. Fick ide`en när jag såg på senaste Äntligen hemma. Råkade ha en fyrkantig glas vas, så då var det ju bara att prova om det gick att dra garn trådar åt bägge hållen och på det viset få ett rutmönster att sticka ner blommorna i.
Enkelt och snabbt och det funkar också lika bra med äkta blommor!

Helgen har gått åt till städning och bakning, för som jag berättat tidigare så kommer ju gästerna till nästa veckoslut. Skall bli så härligt att ha alla samlade! Sen har vi ett rätt späckat program också att hinna med. I morgon kväll har vi sista kurskvällen för våren. Nu blir det ett långt sommar uppehåll och sen får vi se om jag fortsätter när hösten kommer. Har så mycket jag skulle vilja hinna med i sommar, så det kan hända att mitt bloggande hamnar lite vid sidan om. Men jag gör så gått jag förmår.

Ha en härlig vecka!

3 kommentarer:

  1. De är jättefina dina vantar och det är verkligen lätt att köra fast med nåt. Vet ju av egen erfarenhet!
    Torgvantarna är också super super fina och roligt att ni kunnat fixa ihop det tillsammans,en designer och en skapare!
    Jättefin blombukett också!!!
    Förstår så din väntan!!!
    Ha det bra!!

    SvaraRadera
  2. Så vacker bukett, kollade inte programmet, men funderar ändå över hur trådarna är dragna, utanpå verkar det som och åt bägge håll att det bildar ett rutmönster uppepå, bara stryka ner blommor däri, påminner om idén från godkväll men där hade dom atiraljer nere i bottnen av vasen, gav förslag på hur man kunde göra...men garn har man ju alltid hemma :)
    Hästskorna påminner om hår också och ett ansikte under eller är det bara jag som ser det så ;)
    Härligt med serietillverkning, fast just nu känns det som jag är i en svacka med stickningen, finns så mycket annat jag vill också...Ha det bäst o sköt om de dina när de dyker upp, förstår att du väntar :)

    SvaraRadera
  3. Jag förstår inte alls att man kan köra fast, jag tycker den första vanten eller sockan är riktigt rolig att sticka, sen kan den andra ta mycket lång tid för då vet jag ju hur den börjar se ut 😂
    Snart är påskhelgen här och du får ha dem omkring dej ❤️
    Allt gott till er alla! 💕

    SvaraRadera