måndag 17 april 2017

Minnesvärda dagar är till ända.

I morse packade gästerna husbilen och for iväg hemåt. Så då blev det som vanligt alltför tyst och tomt i huset. Vi har haft en super härlig helg tillsammans, med egentid för oss tjejer några gånger under helgens lopp. Fredagen var vi alla tillsammans och jag hann pyssla lite med barnbarnen och även ha lite stick cafe` vid köksbordet med mina döttrar.

 Den här vackra duken pysslade jag med mitt mellersta barnbarn. Sen gjorde vi också varsitt kort. Stora syster hade en småkusin på besök och de pysslade själva i vårt pysselrum.
 På fredags kvällen åkte min äldsta dotter och hennes familj till vänner och övernattade där. Då pysslade min yngsta dotter och jag med nabbi pärlor. Bilen har min dotter gjort och blommorna gjorde jag till dekoration till ett fönster. Men måste göra några till ännu för att det skall bli bra.


På lördag åkte jag med våra båda döttrar till Vasa för att se på Ilon Wiklands konst utställning. Den var verkligen helt underbar att se. Hon har gjort så många fina illustrationer till så många barn böcker bland annat till Astrid Lindgren men också andra. En av de bästa utställningar jag sett. Vi hann också med ett besök på ett loppis innan vi åkte hem. Söndagens höjdpunkt var sen kvällen, då var vi till simhallen i Närpes och såg på humorgruppen KAJ. Det var främst äldsta barnbarnet som såg speciellt framemot  den upplevelsen. Men det blev en oförglömlig kväll med många skratt innan vi var hemma. Det här var också en kväll bara för tjejer. Så en härlig helg fick jag med alla mina nära och kära omkring mig. Lillan har varit så härlig också med mycket oförstått prat och roliga upptåg. Vi har fått många härliga skratt åt hennes påhitt.

Nu är det bara att ta nya tag och röja upp lite efter gästerna och blicka framåt tills vi ses nästa gång.
I kväll blev vi bjudna på kaffe till vänner och det är också härligt.

Ha det gott i det omväxlande vår vädret!

3 kommentarer:

  1. Låter som en trevlig helg för er alla. Jo KAJ är bra, var och såg dem showa en gång i K:stad, i går kväll var de i TV också....
    Idag verkar vi få en solig dag i alla fall, efter en kall natt. God fortsättning på veckan!

    SvaraRadera
  2. Låter som en fin helg =D
    Jag skulle gärna ha gått på KAJ föreställningen eller de hade väl 2 men jag jobbade då =)
    Men jag hade det bra på jobbet också :)
    Hoppas våren kommer snart!

    SvaraRadera
  3. Va mycket fint pyssel ni gjort och förstår tomheten nu efter.
    Ha det bra!
    Kram

    SvaraRadera