lördag 4 mars 2017

Nu känns det så skönt.

Kom just hem från en härlig promenad runt byn. Vädret var det bästa tänkbara och det var ingen halka heller, så det gick riktigt bra. Önskar bara att jag skulle komma mig ut lite oftare.
Dagen idag har bestått av att ta hand om tvätten och att göra en pannkaka som blev stoppad i frysen. Har också pratat med äldsta dottern i telefon i fyrtiofem minuter. Sen har jag varit i pyssel rummet och pysslat ett bra tag. Håller på med ett nytt projekt där. Det kommer väl att ta tid innan allt är klart.
Sen har jag suttit och stickat lite också. Har tittat lite på VM medan jag stickat. Just nu håller jag på med ett par herr sockor, de är ämnade till sonen om han vill ha dem. Den senaste tiden har jag hållit på med flera sock par samtidigt, men nu har jag gjort alla klara och bestämt mig för att det kanske vore bäst att göra ett åt gången. Om det lyckas är en helt annan sak:-) Ibland blir man så ivrig på att pröva nya och nya mönster. Här bilder på de senaste som jag fått klara nu:


 De här sockorna med hjätmönster har jag hittat i en Allers för någon vecka sedan. Blev sugen på att pröva att göra dem.
 De här lila sockorna med gråa ränder är till äldsta barnbarnet. Hon beställde dem nu när de var hemma senast och hon  valde också färger och modell. Det är natt sockor  stickade i baby merino.
Så de är mjuka och sköna att ha på.

 Sen har jag gjort dessa katt sockor till mig själv. Jag tycker ju de är så vackra dessa kattor. Har länge sett dem på Pinterest och sökt efter mönstret till dem, så ett stort TACK till A-L som gjorde så jag fick mönstret. Du är så snäll!

Jag har använt Novitas Venla garn till dessa, men om jag stickar fler par skall jag nog pröva att göra dem i Novitas Nalle. Enligt mönstret skall det vara ett rut mönster på foten, det lämnade jag bort eftersom jag ville ha foten smidig och tunn så sockorna går i mina tränare också.

Nu skall jag avsluta för denna gång. Har lovat yngsta dottern att vi skall prata en stund på Skype i kväll. Härligt med denna teknik!

Ha det härligt och njut av livet!

3 kommentarer:

  1. Sisu bare, nu e kissockorna klara, jag har ännu inte påbörjat mina ;(
    Du har gjort precis samma färger som jag tänkt...
    Köpte boken i somras för dessa sockors skull men även mycket annat, dygnet borde ha fler timmar, hinner inte med allt jag vill...Men jag tar det som det kommer.
    En dag i taget....
    De andra sockorna är också fina!
    Solig fin dag efter en kall natt! Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Ja det är verkligen skönt att va ute nu de dagar som igår och idag!helt underbart!
    Jättefina sockar och kattsockorna var verkligen fina men jag älskar ju hjärtan så jag gillar ju dem!!
    Om de var i Allers så kanske svärmor har mönstret med hon spar ju på Allers har funderat att utveckla sockstickandet med lite mönster i men vet int vad jag skabörja med som inte är för svårt...
    Ha en solig fin dag nu!

    SvaraRadera
  3. Underbara sockor <3 <3
    Dagens teknik är också underbar! Jag och dottern "skypade" mycket då hon var på Island1
    Trevlig helg! <3

    SvaraRadera