torsdag 23 februari 2017

När gästerna åkt.

I går åkte gästerna hem och här blev som alltid, efter deras besök, så tyst och tomt. När de är här är det alltid fullt ös med stoj och nojs och skratt och prat och det är aldrig riktigt tyst. Jag älskar när det är liv och rörelse runt mig. Visst kan jag bli trött ibland, men då försöker jag vila lite fast det är lite ljud omkring mig. Vi har haft riktigt härliga dagar. Vi har besökt loppisar, släktingar och varit till Vasa och shoppat. Barnen har byggt rätt mycket med lego men också hunnit vara ute och fått frisk luft.



Här några lego kloss byggen.

Före gästerna kom på besök hann jag färdigställa några sockor. De blev så här:

 Det är samma garn till botten färg på de här två sock paren. Ett garn jag köpte redan förra våren när vi var på en resa med MI. Hade nästan glömt bort det här garnet.

Sen när gästerna åkt hem på onsdag morgon, hittade vi en liten mjukis som killen glömt efter sig. Som tur är var det inte hans gose katt för då hade det nog blivit svårt. Nu var det bara en av alla hans igelkottar.
Den här får han sen när vi träffas nästa gång. Tills dess får den bo här:-)

Nu har vi fått snö igen, så nu är det vinter väder. Kanske till glädje för alla barn som får sportlov nästa vecka. Själv har jag inget emot snö, bara inte det skulle blåsa så förskräckligt och yra omkring.
Tur att gubben röjer med snöslungan så jag behöver inte skotta.

Nu skall jag ta itu med stickningen. Fick två beställningar av dottern när de var hemma.
Ha det gott alla ni som kikar in!

4 kommentarer:

  1. Oj nä men HJÄLP SÅÅÅ FINA OCH UNDERBARA SOCKAR!!!!å jag älskar dem!! De gråa med röda hjärtan alltså!Vauv säger jag bara!!!
    Ja det är kul med lego och så kreativt för dem.
    Förstår att det blev tyst och tomt när de åkte :(
    Hoppas ni ses snart igen och ta hand om igelkotten nu !

    SvaraRadera
  2. Tummen upp för lego, där får kreativiteten flöda för både barn och vuxna.
    Vackra sockor och det grå garnet var ju riktigt vackert....
    Här är det jag som sköter snöröjningen oftast, men om det kommer mycket blidsnö då får sonen rycka ut med traktorn, erbjöd sig i går också men blev nekad ;) Nå han vet ju att vi inte vill få med allt kross av gården, bättre sen med traktorn efter man får något fastkört, som det nu är så vill man få med stenar med skottan också fast hur försiktig man än är...älskar denna mjuka sköna lätta nysnön som nu fallit...

    SvaraRadera
  3. Såå fina sockor!! Oj tur det var igelkotten som bestämde sig för att stanna lite längre, han kommer säkert trivas :) Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Så fina sockor <3
    Och jag förstår det är tyst och lugnt efter gästerna åkt!
    Det bästa av det bästa är då man får ha dem omkring sej <3

    SvaraRadera