lördag 11 mars 2017

Längesedan

Ja det är verkligen jätte längesedan jag stickade "hasa" sockor eller "sylta" sockor som dom också kallas. Men nu ville äldsta dottern ha ett par sådana och då gjorde ju jag som hon önskade. Färgvalet är som vanligt hennes:

 Sen har jag stickat ett par färggranna sockor till min son också. Det är ett 7-bröder garn som jag haft länge i mitt garn skåp. Finns nog inte att fås längre i dessa färger.

 Sen började jag på detta vant par förra måndagen på MI kursen. Nu är de färdiga och jag blev helt nöjd med dem. Blir säkert att spara dem i skåpet tills jag ger bort dem åt någon som behöver dem.
Det här mönstret som var riktigt roligt att sticka, går utmärkt att använda restgarner till. Vet inte om det syns så bra på bilden, men det är tre olika färger jag stickat med. Det är rosa, grått och vinrött.


 Ibland ger inte fotot rättvisa åt alla färger. Har planer på att sticka ett par i svart, vitt och grått också.
Då syns säkert de färgerna bättre:-)

Idag har solen tittat fram och dagen har känts givande och skön. Jag har sytt ett par gardiner idag som jag länge har gått och dragit mig för. Men sen när man äntligen tar itu med det så går det ju riktigt bra. Härligt när symaskinen  går som den skall och allt fungerar bra.
Fick sedan en väldig lust att börja tvätta fönster och städa och feja, men jag lugnade mig och sköt det på framtiden. Det kanske blir att börja i veckan som kommer hi, hi, hi. Varför börja idag när man kan göra det i över morgon:-)

Nej nu skall jag njuta av lite goda frukter och sen skall jag börja på nästa par vantar att sticka.

Ha det gott och tänk på att våren kommer snart!


















                         

3 kommentarer:

  1. Så fina saker igen, som du gjort, jag tycker vantarna ser riktigt varma och sköna ut och är det säkert också i.o.m alla färger på mitten.
    Idag blåser det litet kyligt, tycker jag, gårdagen var betydligt finare....men våren är nog på väg :)

    SvaraRadera
  2. Fina sockar och de randiga va jättefina synd att det inte finns mera (kanske) men roligt att de tar bort och byter också men det var lite min stil över dem.
    Vauvva jättefina vantar!!!!!!
    Jag ska snart börja på vantar med.
    Ha det bra Kram

    SvaraRadera
  3. Fina vantar!
    Och roligt då symaskinen rullar som den ska eller projektet man håller på med framskrider bra. Känns alltid bra efter man tagit itu med något man dragit sej för....
    Och efteråt undrar man varför man inte gjorde det klart tidigare?! 😊
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera