tisdag 21 mars 2017

Bland svanar, koltrastar och domherrar.

Nu är det vår trallallalla 😊. I går hade vi besök av koltrastar och domherrar vid våra fågelbord. Sen såg man en och annan svana flyga förbi. En härlig dag med solsken från morgonen. I dag är det mulet och inte en ända fågel syns till ☹☹.
Men , men ovanför molnen är ju himlen alltid blå så inte behöver man deppa 😉.
I förra inlägget planerade jag ju för fönster tvätt. Den gick som en dans på måndagen när min man tvättade alla fönster åt oss i nedre våningen. 😄. Jag asisterade med att stryka gardiner och sen hjälptes vi åt med att sätta upp dem. Så ett stort TACK till min man!
Idag har jag planer på att baka lite. Det är ett bra tag sen sist så alla kakburkar börjar gapa tomma. Men inga småkakor blir det idag utan kanske en eller två plåt kakor.
Jag älskar att göra plåtkakor för det går snabbt och enkelt 😊.
På stick fronten har jag gjort lite vantar och ett sockpar till mig själv.

Det här torg vant paret är i samma mönster som vant paret i föra inlägget. Men eftersom jag själv skall ha dessa så blev det torg vantar. Det är sådana vantar jag använder för det mesta. Sen har det blivit ett par kattvantar i grått och vitt. De hamnar nog i skåpet så länge och sen får vi se hur det blir.

 
Det här sockparet har jag hittat mönstret till i senaste Pirkka tidningen. Jag gillade dem vid första ögon kastet och därför kunde jag inte låta bli att sticka dem. Gjorde lite ändringar så att de skulle passa min fot och kortade av skaftet lite för jag ville inte ha det så långt. Men annars försökte jag hålla mig till mönstret. Blev också helt nöjda med dem. För en gångs skull blev det lite färg till mig.

Ni skall ha en strålande dag trotts att solen lyser med sin frånvaro!



4 kommentarer:

  1. Jätte jätte fina vantar och sockar.älskar dina katt vantar och hoppas jag en dag kan göra lika.nu har jag börjat på men det är med en tråd och tur är väl det mina nuvarande vantar jag fick av dig har sett bättre dagar då de använst flitigt flitigt!!!!
    Och du jag var också tvungen att gå med i printerest nu för alla dina mönster haha ja hur ska det gå....
    Ja nu är våren här!!!!till och med jag kände det igår fast jag deppat i en vecka nu men nu känns det i kroppen nu blir allt bra!!!
    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  2. Haha fina mönster menade jag!!!inte för dina mönster. Fast du har ju också fina mönsterstickat därifrån så det var kanske inte så farligt!

    SvaraRadera
  3. Oj vilka underbara vantar och sockor! <3
    Härliga färger dessutom <3
    efter regn kommer skolsken igen, och vi går ju mot ljusare tider även om det är lite mulet idag :)

    SvaraRadera
  4. Så vackra saker, i synnerhet sockorna längs ner.
    Jag har haft massor av fåglar på marken under fågelbrädet idag, tror det är sparvar, men helt säker är jag inte på arten ��
    Lite nederbörd kom idag, men ingen vår utan det heller....Hör liksom till....

    SvaraRadera