fredag 3 februari 2017

Vecko handlat

Det har min man och jag varit ut på idag från tidig morgon. Blev många stopp, eftersom vi träffade många bekanta i butiken idag. Men det är ju alltid roligt att kunna utbyta några ord med dem man känner. Veckan som gått har gått väldigt fort tycker jag. Kan kanske bero på att jag haft rätt mycket på agendan. Igår hade jag tid till frissan, men den avbokade  hon, så jag skall till frissan idag i stället.
Börjar verkligen bli på tiden att få håret klippt. Vi har vänt blad i almanackan och vi har fått ett litet vitt snö täcke på marken. Egentligen skulle jag vilja ha lite mera snö ännu, men det blir ju som det blir. Får hit mina barnbarn om två veckor när de har sportlov i södra delen av landet. Då vore det roligt med lite mera snö, så de kunde ha ute aktiviteter. Men vädret hinner ju förändras massor innan dess ännu.
Själv känner jag mig lite piggare nu. Det känns skönt när orken kommit tillbaka lite. Jag har orkat baka och sticka lite den här gångna veckan. Fick till slut yngsta dotterns knä sockor färdiga. Får hoppas hon gillar dem nu.

Jag stickade på dem senaste måndag på kursen och sen fick jag dem färdiga i veckan.

När jag var in på eepee i onsdags och handlade lite mat, hamnade dessa garn nystan ner i min varukorg. Hups, hur gick det till tro! Blev så glad när jag såg att de hade lila Nalle garn:-)

Sen har jag färdigställt dessa sockor också den gångna veckan. De blev lite annorlunda. Från början hade jag tänkt sticka mönstret i vinrött och grått men nu blev de så här i stället. Det kan ju hända det blir ett par i vinrött och grått oxå senare nån gång. I går började jag  sticka på ett par sockor i det garn nystan som är flerfärgat här ovan. Först tänkte jag låta det helt bli som det blir, men sen tyckte jag inte om det, så nu blir det randigt i stället. Ni får väl se dem sen när de blir klara.

Ha ett trevligt veckoslut ni som tittar in! Nu skall jag ta en tupp lur på köks soffan :-))


3 kommentarer:

  1. Riktigt tjusiga sockor <3
    Roligt att höra att du blivit lite piggare!
    Trevligt veckoslut till er också <3

    SvaraRadera
  2. Vad jämna o fina dina sockor ser ut och de nya nystanen e verkligen fina :) Jag tycker de haft lite garn på sistone på Eepee, men kanske de nu fått in mer, har inte varit där på två veckor. Hoppas det!
    Brukar bli vackert blanda melerat garn med slätfärgat i ränder...
    Härligt att du piggnat till! Trevligt veckoslut!

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att höra att du mår bättre eller att du är piggare!!!
    Vilka jätte fina sockar!!!
    Jag var också in på eepee i onsdags och såg garnet men jag klarade av det!!!
    Trevlig helg! Kram!

    SvaraRadera