lördag 28 januari 2017

Trött

Det är vad jag känt mig den senaste veckan. Vet inte om det är mina nya mediciner som gör mig trött eller om jag inte riktigt har åter hämtat mig ännu efter sjukhus besöket. Har försökt att ta det lugnt och inte jobba så mycket. Men ibland blir jag så trött på att jämt och ständigt vara trött. Sover ändå rätt bra om nätterna. Lite olika är det nog på dagarna. Idag har det varit en värre dag med mera trötthet. Tog en promenad med gubben efter lunch och tänkte kanske det skulle hjälpa mig bli piggare. Men inte hjälpte det heller. Kanske borde jag köpa vitaminer och äta.
Har jobbat lite på redaktionen idag, som jag skämtsamt brukar säga. Har gjort Februari bladet klart till mina barnbarn. Sen har jag gjort första numret av Baby bladet klart till lillan också. Det blir säkert en tidning som hon kommer att bita i:-))
Har också städat lite och så har jag stickat några korta stunder. Den här veckan har jag färdigställt sockor jag hållit på med ett tag. Det har blivit randigt och rutigt.

 De här randiga sockorna blev till av en slump. Skulle använda garnet till en annan sock modell, men tyckte inte att det passade och blev snyggt. Då blev det att sticka garnet som det var i stället.

De här rutiga började jag sticka på redan i slutet av December. Nu gjorde jag dem färdiga i måndags om kvällen på kursen. Men som sagt, just nu går det lite trögt. Har börjat lite på andra knä strumpan till minstingen. Men det verkar gå med snigelfart det också. Fast i och för sig behöver jag väl inte ha bråttom heller. Det är bättre att ta det lugnt och se till att jag blir pigg och kry igen nu.

Ha en härlig söndag och en ny vecka!

3 kommentarer:

  1. Krya på dej och hoppas du snart mår bättre och blir piggare <3
    Detta eländiga mörker hjälper nu verkligen inte till att pigga upp en!! Jag vill ha sol nu!
    Sköt om dej! Kram

    SvaraRadera
  2. Kryizar till dig! Inte roligt vara på sjukhus ��
    Det här vädret gör nog sitt till också att vi blir tröttare, tror jag. Vackra sockor igen! Men inte så länge till så är det vår, tycker januari gått fort...Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja fydå!!!inge kul med sjukhus och den eviga tröttheten!krya på dig och hoppas att du snart blir piggare!
    Lätt jätte spännande med tiningarna!!!!
    Oj vauv vad fi a och häftiga de rutiga sockorna blev alltså vauv!!!
    För mig har det stannat av stickningen med p.g.a för mycket annat runt om och jag är också så trött.

    Ha det bra! KRAM

    SvaraRadera