lördag 4 november 2017

Idag har jag "ståka och Baka".

Hittade ett recept på Jordnötssmörsbrownie för ett tag sedan, som jag ville prova. Fick hem ingredienserna och idag blev det så baka av. Men jag blev nog inte riktigt nöjd med dem. De blev rätt hårda och när jag skulle skära dem i rutor gick flera av dem sönder. Nu vet jag ju inte om det var bagaren som det var fel på eller receptet. Men hur som helst tror jag att de blir upp ätna. Sen gjorde jag två stycken Solskenskakor. Ett välbeprövat recept, så de blev helt okey.

 Smaken var det ju inget fel på, på dessa Brownies och vackra är de ju också.
 Solskenskakan som blev en stjärna! Den andra blev ett hjärta, men den får ni inte se.

 Sen har jag gjort två par sockor till min son. Det översta i hans favoritfärg lila och det andra i färg glada färger. Garnet heter Socks och kommer från Adlibris. Hade efter det skickat senaste vår för jag tyckte om färgerna. Men det var ett rätt grovt garn, så jag har inte kunnat bestämma mig, för vad jag skall använda det till. Nu blev det sockor till slut. Jag använde stickor nummer fyra, så det gick undan.

Sen har jag stickat dessa sockor i milt grönt och naturvitt. De är i Nalle garn, så kontrasten blev lite stor, när man bytte från nummer fyrans stickor till nummer tre. Sockorna skall jag ge bort till en vän.
Får hoppas hon gillar dem!

Mörkret har fallit på och mysbelysningen har tänts. I kväll blir det att se på Så mycket bättre och sticka på ett par stora herrsockor. Vacker dag idag! Jag hoppas ni haft möjlighet att njuta. Allt gott till er!

3 kommentarer:

  1. Så mycket godsaker och nya fina strumpor...
    ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  2. Kakorna såg åtminstone goda ut =)
    Trevlig helg :)

    SvaraRadera
  3. Kakorna ser jätte goda ut och vilken häftig kakform med stjärna!!!
    Jätte fina sockor du gjort också!!!

    SvaraRadera