söndag 29 oktober 2017

Vintern kom och gick.

Och allt vi fick var slask och plask och en lerig väg. Suck! Nå en fördel med tö vädret var ju, att idag tvättade min man av fönstren på utsidan. Så nu ser jag bättre ut ett tag i alla fall. Fast nu är det ju mest mörker förståss:-(  Vinter tiden blev ju vriden i morse och det är ju hur enkelt som helst att vrida om klockorna, men att vrida om hjärnan och knoppen på en själv är svårare. Jag vaknade vanlig tid och det innebar att när vinter tiden var ställt var klockan kvar före sex. Nå jag har fått en lång dag och mycket uträttat. Jag antar dock, att JB kommer att komma tidigt i kväll.
I stickeri verkstaden går det långsamt fram. Låg sjuk tre
dar i förra veckan. Men det är sånt som jag får lov att stå ut med. Här lite sockor jag färdig ställt:

 Dessa rutiga sockor är ett beställnings jobb. De är till en ung gosse som gillar rutigt.

 De här sockorna med röda bollar på, är bara ett par som hamnar i lagret. Jag provade en liten annan färg kombination.

 Sen de här små rengbågs sockorna är till Lillan. Hon gillar precis som sin bror mycket färger.

Ja, och sen hade jag ju lovat visa mina nya halsband som jag köpte  på Lovisa stads höst marknad.
Så här såg de ut! Har inte använt dem något ännu. Men jag gillar dem verkligen.

Det var allt för denna gång! Nu ilar jag iväg för att se på Strömsö.

Ha det gott!

1 kommentar:

  1. Så vackra sockor igen här, det kommer i parti och minut ;)
    Snön försvann lika hastigt som den kom och idag har det varit en fin dag, tycker jag. Ha det gott!

    SvaraRadera