onsdag 27 september 2017

Härliga höstdagar!

Det har vi haft nu, trotts att nätterna varit rätt kyliga och morgnarna bestått av dis och dimma. Men dagarna har varit varma och soliga och helt njutbara. Idag är det mulet, men ändå rätt varmt ute, så jag tycker dagen är rätt härlig. Var nyss ute och plockade blommor och lade dem  i en vas ute vid köks fönstret. Då kan jag ju njuta av dem inifrån. Får ju inte ha blommor inne när min man har astma.
För någon dag sen, kom han hem med en helt underbar höstkrans. Jag bara älskar den!

Det är sånt här jag aldrig skulle unna mig själv, fast jag tycker de är så vackra. Tur att min man ibland kommer hem med blommor till mig då. Inomhus kan vi ju ha Okide`er eftersom de inte kräver jord.
Så det är just sådana som han kommer hem med ibland. Härligt!

Just nu så håller jag på med lite höst rengöring. Har städat klädgarderoberna och sorterat bort kläder jag inte längre använder. Nu står köks skåpen på tur och sen borde jag ta itu med fönster tvätt. Men jag går långsamt fram, så det tar sin tid innan allt blir klart. På något underligt sätt, hamnar jag allt för ofta i mysfåtöljen med stickningen i stället. Här kommer lite sockor igen som jag färdigställt:

 Som jag redan berättat för er, så håller jag ju på med att tömma garn lagret som verkligen är enormt.
Sockorna här ovan är stickade av ett garn jag köpt för jätte längesen. Meningen när jag köpte garnet var att det skulle bli mönstrade knästrumpor av det. Nu blev de så här i stället. Sockorna nedan blev det lite panik över om garnet skulle räcka. Därför blev det ränder på foten också. Det räckte till tack vare dem kan jag säga. För det lämnade inte mycket över.


Sen blev det då dessa sockor, för att jag skulle får bort lite restgarner i rött och grönt. Men ännu lämnade det kvar av dem färgerna. Ibland har jag svårt att kombinera och göra färgval. Sen är det svårt att veta om garnet räcker till. Jag försöker använda vågen när det går.

Nej, nu skall jag ila vidare. Dagen rinner ifrån mig idag igen:-))

Allt gott till er som kikar in!

3 kommentarer:

  1. Oj jag skulle okså behöva ta itu med mina skp och lådor.för att inte tala om fönstren!!!men ja....

    Vilka fina sockor du gör och kan tänka mig att det är svårt med restgarn och hur mycket det går åt osv..

    Vilken fin höstkrans!!!!jo man är dålug på att unna sig sånt själv!

    Ha det bra!Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken läcker höstkrans <3
    Och jag gillade de blåa sockorna med ränder på fötterna också <3 Tyckte om mönstret och färgen =)
    Naturligtvis var de andra också fina men de blåa var en favorit =)
    Ha det riktigt gött <3

    SvaraRadera
  3. Så vacker krans och så vackra sockor du gjort :)
    Det är nog oftast så att man inte "näns" köpa vissa saker till sig själv, då är det bra om man får :)
    God forts. på veckan!

    SvaraRadera