tisdag 9 maj 2017

Annorlunda städning men behövlig!

I morse efter att jag ätit frukost tog jag tag i städningen av min smyckes låda. Har så länge tänkt att jag borde ta en grundlig städning av den och sortera bort sånt jag inte använder. Jag är ingen kvinna som älskar pråliga och glittriga smycken. Ju enklare smycke ju vackrare enligt mig. Vi är ju alla olika. Så i min stora låda med smycken, finns mestadels personliga smycken som jag använder ibland.
Men sen finns där smycken som jag fått och som jag inte gillar och som jag aldrig använder och dem skall någon annan få njuta av nu om dom vill. Jag sorterade i tre högar, en hög till loppis, en hög till mig själv och en till min yngsta dotter, ifall hon vill ta till vara hängen och kedjor att göra nya smycken av. Sen blev det förresten lite till barnbarnen också. Sen putsade jag upp alla mina silver smycken som hade mörknat, så nu blänker de som nya igen. Känns så härligt att ha fått det här gjort och nu hittar jag mina favorit smycken mycket enklare.
Sen har jag fått gamla reklam papper av min son, som han kommit över när han köpt upp saker från ett konkursbo. Dem har jag vikt till snygga present askar. Jag gillar att göra nytt av gammalt. Ide`en
kom jag på, då jag besökte barnbarnen senast och de hade fått av dessa reklam papper att leka med.
Jag vek en låda och tyckte den blev stabil och snygg, så då jag kom hem, frågade jag sonen om det fanns mera av dessa reklam ark. Vad tror ni? Men snart är de säkert slut!

 Har också fått äldsta dotterns sockor klara. De blev sockor för utomjordingar som min man säger.
Hon gillar den här modellen.




Själv mår jag bättre, men har bokat tid för behandling av mitt skulderblad, så att det förhoppningsvis skall bli helt bra igen. Jag tar det fortfarande lugnt med stickningen, så  det går sakta men säkert framåt med mina stick projekt.

Nu skall jag avsluta inlägget för den här gången. Måste ta itu med att göra middagen.

Allt gott till er!

3 kommentarer:

  1. Så vackra askarna blev, gillar färgerna på dem!
    Ja för ett tag sen rengjorde jag silversmycken också, de blir så fina efteråt.
    Jo utomjordingarna ser roliga ut men på foten säkert jättefina och gissar de sitter bra?!
    Hoppas du får bra hjälp för skulderbladet...krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina askar det blev av det fina pappret.
    Jo i smyckeskrinet samlas det mycket.Det skulle behövas städas här med!
    Hoppas skulderbladet blir bättre och bra att ta det lungt med stickandet!!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Krya på dej och hoppas det lugnar ner sej med besvären! Du har så många pysselideer så jag tror inte du är sysslolös ändå 😉
    Ha en fin helg ❤️

    SvaraRadera